no-img
فروشگاه معماری آرچ استور

دانلود رساله هنرستان هنر و معماری | مطالعات هنرستان | فروشگاه معماری آرچ استور


فروشگاه معماری آرچ استور
مطالب ویژه
ads
گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

DOC
دانلود رساله هنرستان هنر و معماری | مطالعات هنرستان
doc
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۷
24 مگابایت
180 صفحه
۱۶,۰۰۰ تومان
۱۶,۰۰۰ تومان – خرید

دانلود رساله هنرستان هنر و معماری | مطالعات هنرستان


دانلود رساله هنرستان هنر و معماری
چکیده
هدف از پژوهش ، طراحی یک مجتمع آموزشی تحت عنوان هنرستان هنر که زیرشاخه ای از عنوان کلی تر هنرستان های فنی و حرفه ای میباشد که رشته های حرفه ای و هنری از آن جدا و تحت عنوان هنرستان حرفه ای یا همان هنرستان هنر قرار گرفته است.
بنابراین اینجانب ضمن مروری بر تاریخچه و سیر تحول مدارس فنی و حرفه ای در جهان و ایران به معرفی وضعیت کیفی و کمی آموزشهای فنی و حرفه ای در شهرستان پرداخته و تعاریفی از سازمان آموزش و پرورش و جایگاه نظام جدید آموزش متوسطه در سازمان ارائه نموده ام و ضمن شناخت کامل مشکلات و کمبودها و تنگناهای آموزشی و پیامدهای ناشی ازآنها راه حلهایی برای رسیدن به وضع مطلوب منطبق بر ضوابط،اصول واستانداردهای فنی و حرفه ای در قالب دیاگرام،برنامه فیزیکی ونقشه ارائه کرده ام .


دانلود رساله هنرستان هنر و معماری | مطالعات هنرستان

شامل : همراه با منابع

 

۱۶,۰۰۰ تومان – خرید


رساله معماری
فهرست مطالب
عنوان صفحه
۱ – فصل اول مطالعات مقدماتی
۱-۱ انتخاب و پذیرش موضوع ۲
۲-۱ اهداف کلی موضوع ۲
۳-۱ دلایل ضرورت ایجاد طرح ۴
۴-۱ مشکلات نظام آموزشی کشور ۴
۱-۴-۱ مشکلات و تنگنا های آموزش در درون هنرستان ها ۴
۲ – فصل دوم مطالعات تکمیلی
۱-۲ تاریخچه ۷
۱-۱-۲ تاریخ آموزش و پرورش ۷
۲-۱-۲ آموزش در جوامع بدوی ۷
۳-۱-۲ آموزش در قدیمی‌ترین تمدن‌ها ۸
۴-۱-۲ آموزش در ایران باستان ۹
۵-۱-۲ آموزش در دنیای اسلام ۱۰
۲-۲ اهمیت سازمان آموزش و پرورش ۱۱
۳-۲ آموزش مدرن در ایران ۱۲
۱-۳-۲ آموزش و پرورش در ایران ۱۲
۲-۳-۲ دوره های تحصیلی و تغییرات ساختاری تا سال ۱۳۴۵ ۱۳
۳-۳-۲ ساختار نظام آموزش و پرورش ایران از سال ۱۳۴۵ تا ۱۳۷۰ ۱۳
۴-۲ دوره متوسطه ۱۳
۱-۴-۲ سیرتحول تاریخی آموزش متوسطه ۱۳
۲-۴-۲ اهمیت دوره متوسطه در ایران ۱۴
۳-۴-۲ نیازها و احتیاجات اساسی جوانان در دوره بلوغ و (متوسطه) ۱۴
۴-۴-۲ ساختار نظام جدید آموزش متوسطه ۱۵
۵-۴-۲ اهداف و برنامه های آموزش متوسطه : ۱۶
۶-۴-۲ ساختار کلی ۱۶
۱-۶-۴-۲ اهداف ، ساختار و برنامه درسی هر شاخه و دوره ۱۶
۵-۲ عوامل موثر در ایجاد مدارس فنی و حرفه ای در ایران از دارالفنون تا امروز ۱۸
۶-۲ علل عدم گرایش لازم به شاخه آموزش متوسطه فنی و حرفه ای ۱۹
۷-۲ بررسی مسائل و آسیب شناسی آموزش فنی و حرفه ای در کشور به وسیله
تحقیقات و گزارشات مستند ۲۱
۱-۷-۲ دانش آموزان و آموزش های فنی و حرفه ای ۲۱
۱-۱-۷-۲ آموزش فنی و حرفه ای ؛ گرایش و طرز تلقی دانش آموزان ازآن در
آموزش وپرورش آذربایجان شرقی ۲۱
۲-۱-۷-۲ عوامل موثر در جذب هنرجویان پسر به آموزش های
فنی و حرفه ای در شهرستان اصفهان ۲۱
۳-۱-۷-۲ بررسی نوع نگرش دانش آموزان نظام جدید آموزش
متوسطه نسبت به شاخه فنی و حرفه ای وکاردانش در دبیرستان های اراک ۲۲
۴-۱-۷-۲ راههای ترغیب دانش آموزان به انتخاب رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش ۲۳
۲-۷-۲ اشتغال فارغ التحصیلان فنی و حرفه ای ۲۴
۱-۲-۷-۲ رابطه آموزش های رسمی فنی و حرفه ای با اشتغال فارغ التحصیلان ۲۴
۳ – فصل سوم مطالعات اقلیمی
۱-۳ معرفی استان خراسان ۲۷
۲-۳ معرفی استان خراسان شمالی ۲۷
۱-۲-۳ حدود موقعیت استان خراسان شمالی ۲۸
۲-۲-۳ جمعیت و مساحت ۲۸
۳-۲-۳ تقسیمات سیاسی ۲۹
۳-۳ جغرافیای طبیعی ۲۹
۱-۳-۳ موقعیت جغرافیایی ۲۹
۲-۳-۳ آب و هوا ۲۹
۳-۳-۳ منابع آب ۲۹
۴-۳-۳ مناظر طبیعی و ییلاق ها ۲۹
۴-۳ جغرافیای انسانی استان ۳۰
۵-۳ معرفی شهرستان اسفراین ۳۰
۱-۵-۳ اطلاعات کلی ۳۰
۲-۵-۳ موقعیت و حدود جغرافیایی شهرستان اسفراین ۳۱
۳-۵-۳ نقاط دیدنی و مشاهیر ۳۲
۴-۵-۳ قومیت‌ها ۳۲
۵-۵-۳ وجه تسمیه و پیشینه تاریخی ۳۲
۶-۵-۳ پیشینه تاریخی ۳۳
۱-۶-۵-۳ اسفراین قبل از اسلام ۳۴
۲-۶-۵-۳ اسفراین پس از اسلام ۳۴
۷-۵-۳ عمارات و محوطه های باستانی درشهرستان اسفراین ۳۶
۱-۷-۵-۳ زادگاه نوشیروان (فقت دژ) اسفراین ۳۶
۲-۷-۵-۳ بازمانده‌های شهر بلقیس اسفراین ۳۶
۳-۷-۵-۳ بقعه شیخ محمد رشید الدین بیدوازی ۳۶
۸-۵-۳ خصوصیات اقلیمی شهرستان ۳۷
۹-۵-۳ استقرار شهر ۳۸
۱-۹-۵-۳ هسته اولیه شهر قدیم ۳۸
۲-۹-۵-۳ هسته اولیه شهر جدید و محلات ۳۸
۱۰-۵-۳ توسعه شهر ۳۹
۱-۱۰-۵-۳ دسترسی ها (اصلی و فرعی) ۴۰
۱۱-۵-۳ اقلیم،آب و هوا ۴۰
۱-۱۱-۵-۳ درجه حرارت ۴۰
۲-۱۱-۵-۳ بارش ۴۱
۳-۱۱-۵-۳ باد ۴۱
۱۲-۵-۳ پوشش گیاهی ۴۲
۱۳-۵-۳ ناهمواری ها ۴۲
۱۴-۵-۳ منابع آب ۴۲
۱۵-۵-۳ زلزله ۴۴
۱۶-۵-۳ حیات وحش ۴۵
۱۷-۵-۳ جمعیت ۴۵
۱۸-۵-۳ صنایع و اقتصاد شهرستان ۴۶
۶-۳ برداشت بخش ۴۶
۷-۳ تحلیل سایت ۴۷
۱-۷-۳ توصیف اجزائ بستر طرح ۴۷
۱-۱-۷-۳ شکل/زمین/ابعاد/جهت ۴۷
۲-۱-۷-۳ زمین و توپوگرافی ۴۷
۳-۱-۷-۳ زمین و دسترسی ۴۷
۴-۱-۷-۳ زمین و مقاومت ۴۷
۲-۷-۳ عوامل موثر بر طرح ۴۸
۱-۲-۷-۳ اقلیم و جهت های موثر ۴۸
۲-۲-۷-۳ دیدها:داخل به خارج،خارج به داخل،داخل به داخل ۴۸
۳-۲-۷-۳ همجواری ها و همسایگی ها ۴۹
۳-۷-۳ کلیات بستر طرح مورد نظر ۴۹
۱-۳-۷-۳ موقعیت سایت در محدوده شهری ۴۹
۴-۷-۳ توصیف اجزائ بستر طرح ۵۰
۱-۴-۷-۳ شکل زمین/ابعاد/جهت ۵۰
۴ – فصل چهارم اصول و مبانی طراحی
۱-۴ اصول و مبانی طراحی در مقیاس خرد وکلان ۵۴
۱-۱-۴ مسائل کلان در طراحی مدرسه ۵۴
۲-۴ راهکارهای کلی طراحی معماری مدرسه با هویت ۵۵
۳-۴ جزئیات معماری جهت طراحی اقلیمی ۵۶
۱-۳-۴ اقلیم و معماری بومی ۵۷
۲-۳-۴ فرم بنا در مناطق کوهستانی ۵۷
۳-۳-۴- نوع مصالح ۵۹
۴-۳-۴ کالبد شهری و روستایی ۶۰
۴-۴- مطالعات اقلیمی شهرستان اسفراین ۶۱
۱-۴-۴- خصوصیات اقلیمی ۶۱
۲-۴-۴ «نتیجه گیری از جداول بیوکلیماتیک انسانی» ۶۱
۳-۴-۴- نتیجه گیری از جدول بیوکلیماتیک ساختمانی ۶۱
۴-۴-۴- نتیجه گیری از جدول ماهونی ۶۱
۵-۴-۴ نتیجه گیری از وزش بادها
۵-۴ روش های دستیابی به اهداف عمده طراحی اقلیمی ۶۲
۶-۴ تاثیر اقلیم سرد بر معماری مدارس ۶۴
۷-۴ اصول و مبانی طراحی متناسب با اهداف کالبدی ۶۶
۱-۷-۴ سازماندهی فضایی ۶۶
۱-۱-۷-۴ ویژگی های حاکم بریک مجموعه واحد و سازمان یافته معماری ۶۶
۲-۱-۷-۴ انواع سازماندهی های فضایی ۶۶
۲-۷-۴ انتظام فضاهای پر و خالی یا فضاهای بسته و باز ۶۷
۱-۲-۷-۴ جهت اننتظام فضای پر و خالی به نکات زیر باید توجه کرد ۶۷
۳-۷-۴ اصول و احکام طراحی فضاهای پروخالی ۶۹
۸-۴ اصول و ضوابط طراحی مدارس ۶۹
۱-۸-۴ اصول طراحی فضایی مدرسه در رابطه با سیما و بافت شهری ۶۹
۲-۸-۴ سازه(استراکچر) ۷۰
۱-۲-۸-۴ الزامات سازه ای ۷۰
۲-۲-۸-۴ سازه های بهینه ۷۱
۹-۴ پایدارسازی ساختمان های آموزشی در برابر زلزله ۷۱
۱۰-۴ نور در فضاهای آموزشی ۷۲
۱-۱۰-۴ روشنایی طبیعی ۷۲
۲-۱۰-۴ اصول استفاده از روشنایی طبیعی (نور روز) ۷۳
۳-۱۰-۴ معرفی انواع پنجره ها ۷۴
۱۱-۴ آلودگی صوتی و راهکارهای معمارانه مقابله با آن ۷۵
۱-۱۱-۴ راهکارهای کنترل ۷۵
۱۲-۴ انتخاب رنگ مناسب برای فضای آموزشی ۷۶
۱-۱۲-۴ بوروشور رنگ مناسب فضاهای آموزشی در دوره متوسطه ۷۷
۱۳-۴ عرصه ها و حریمها ۷۹
۱-۱۳-۴ رابطه عرصه عمومی و عرصه خصوصی ۷۹
۲-۱۳-۴ طراحی مدارس خاص دختران با توجه به اشراف،محرمیت و آسایش ۷۹
۳-۱۳-۴ محرمیت در جنبه های مختلف بنا ۸۰
۴-۱۳-۴ شیوه های اصلی ساماندهی شکلی توده ساختمان ۸۱
۱۴-۴ اصول و مبانی طراحی متناسب با اهداف اقتصادی ۸۶
۱-۱۴-۴ تعداد طبقات در مدارس ۸۶
۱۵-۴ مفهوم و کارکرد فضای باز در مدارس سنتی و جدید ۸۷
۱-۱۵-۴ نگره کلاسیک و الگوی عملکردی حیاط در مدارس معاصر ۸۷
۱۶-۴ روشهای نوین در طراحی مدارس و فضاهای آموزشی ۸۸
۱۷-۴ طراحی فضای آموزشی با استفاده از فرم های انعطاف پذیر ۸۹
۱-۱۷-۴شعاع دسترسی ۸۹
۲-۱۷-۴ نحوه دسترسی به فضاهای آموزشی ۹۰
۳-۱۷-۴ تعداد طبقات ۹۰
۴-۱۷-۴ سازماندهی فضاهی آموزشی و انعطاف پذیر ۹۱
۵-۱۷-۴ ضوابط پیشنهادی فضاهای آموزشی از دید انعطاف پذیری در مقیاس کلان ۹۳
۶-۱۷-۴ همجواری و مکان قرار گیری فضاهای آموزشی ۹۴
۷-۱۷-۴ عرصه و حریم ۹۵
۸-۱۷-۴ ضوابط پیشنهادی فضاهای آموزشی ازدید انعطاف پذیر در مقیاس خرد ۹۶
۵ – فصل پنجم عوامل موثر بر طرح
۱-۵ مسئله جنسیت و تاثیر آن بر طرح ۱۰۱
۱-۱-۵ جنسیت در تربیت اسلامی ۱۰۱
۲-۱-۵ اعتبار تفاوت های جنسی ۱۰۱
۳-۱-۵ مشکلات ویژه دختران در آموزش و پرورش ۱۰۳
۴-۱-۵ اهمیت آموزش دختران ۱۰۴
۶-۱-۵ ویژگی ها ونیازها خاص مدارس دخترانه ۱۰۶
۲-۵ عوامل روانشناسی محیط ۱۱۰
۳-۵ تعریف مدرسه مطلوب بر اساس اولویت دانش آموزان ۱۱۱
۶- فصل ششم استاندارد ها و ضوابط
۱-۶ نیازهای فضایی رشته های آموزشی نظام جدید ۱۱۴
۲-۶ شاخه فنی و حرفه ای ۱۱۴
۱-۲-۶ اهداف و ساختار ۱۱۴
۱-۱-۲-۶ اهداف ۱۱۴
۲-۱-۲-۶ ساختار ۱۱۵
۲-۲-۶ عناوین رشته های هریک از زمینه ها به شرح زیر است ۱۱۵
۱-۲-۲-۶ زمینه صنعت ۱۱۵
۲-۲-۲-۶ زمینه خدمات ۱۱۵
۳-۲-۲-۶ زمینه کشاورزی ۱۱۵
۳-۶ معرفی هنرستان ۱۱۵
۴-۶ اصول و استاندارد های تخصصی مربوط به ۸ رشته ارائه شده در این هنرستان ۱۱۶
۵-۶ دروس اصلی و تخصصی رشته های هنرستان ۱۱۷
۱-۵-۶ دروس اصلی و تخصصی رشته معماری ۱۱۷
۲-۵-۶ کتابهای اصلی و تخصصی رشته گرافیک ۱۱۸
۳-۵-۶ کتابهای اصلی و تخصصی رشته ی صنایع دستی ۱۱۸
۶-۶ درصدها و مشخصات فضایی کارگاه ها ۱۱۹
۷-۶ وضعیت شیمیایی و بیولوژیکی کارگاه ها ۱۲۰
۸-۶ ظرفیت و سرانه فضاها ۱۲۰
۱-۸-۶ سرانه دانش آموزان به فضاهای آموزشی ۱۲۱
۹-۶ معرفی فضاها و ضوابط آنها ۱۲۱
۱-۹-۶ انبار ۱۲۱
۲-۹-۶ ورودی ۱۲۱
۳-۹-۶ راهروهای طبقات (ارتباط افقی) ۱۲۱
۴-۹-۶ راه پله ها (ارتباطی عمودی) ۱۲۲
۵-۹-۶ محل صف جمع، تجمع و قدم زدن ۱۲۲
۶-۹-۶ فضای سبز ۱۲۳
۷-۹-۶ سرویسهای بهداشتی ۱۲۳
۸-۹-۶ آبدارخانه ۱۲۳
۹-۹-۶ نماز خانه ۱۲۳
۱۰-۹-۶ فضای مشاوره ۱۲۴
۱۱-۹-۶ اتاق بهداشت و کمکهای اولیه ۱۲۴
۱۲-۹-۶ سالن چند منظوره ۱۲۵
۱۳-۹-۶ کارگاه هنر ۱۲۵
۱۴-۹-۶ کتابخانه ۱۲۶
۱-۱۴-۹-۶ فواصل و اندازه‌های تجهیزات ۱۲۶
۲-۱۴-۹-۶تجهیزات کتابخانه‌ها ۱۲۷
۱۰-۶ آیین کار ایمنی درهای مدارس ۱۲۸
۱۱-۶ آیین کار ایمنی پنجره‌های مدارس ۱۲۹
۱۲-۶ آیین کار ایمنی کریدورها و راهروهای مدارس ۱۲۹
۱۳-۶ ضوابط طراحی ایمنی پلکان ۱۳۰
۱۴-۶ آیین کار مکان‌یابی , ساختمان , تجهیزات و بهداشت بوفه مدارس ۱۳۰
۱۵-۶ بهداشت مدارس ۱۳۱
۱۶-۶ ضوابط طراحی ساختمانهای آموزشی» ۱۳۲
۱۷-۶ ضوابط فضاهای آموزشی ۱۳۳
۱۸-۶ کلاس درس ۱۳۴
۱-۱۸-۶ مکان قرار گیری ۱۳۴
۲-۱۸-۶ بررسی نور در کلاس ۱۳۴
۳-۱۸-۶ فرم کلاس ۱۳۵
۴-۱۸-۶ انواع چیدمان در کلاس ۱۳۵
۵-۱۸-۶ چیدمان کلاسهای مقاطع دبیرستان ۱۳۶
۶-۱۸-۶ چیدمان سایر فضاهای قابل استفاده در کلیه مقاطع ۱۳۷
۷-۱۸-۶ حد اقل فواصل و ابعاد تجهیزات ( میز و صندلی) ۱۳۸
۸-۱۸-۶ نمونه‌هایی از استقرارکلاسهای درس و فضاهای جانبی ۱۳۹
۹-۱۸-۶ نظم فضایی کلاس ۱۴۰
۱۹-۶ حفاظت ساختمان در مقابل حریق ۱۴۱
۲۰-۶ضوابط فضاهای بهداشتی ۱۴۱
۲۱-۶ مبلمان‌های آموزشی باید قابلیت این راداشته باشند ۱۴۲
۲۲-۶ انتخاب زمین مدرسه ۱۴۲
۲۳-۶ تعیین جهت ساختمان مدارس ۱۴۲
۲۴-۶ جدول برنامه فیزیکی هنرستان هنر ۱۴۴
۷ – فصل هفتم مصادیق
۱-۷ مدرسه هنرسنگاپور ۱۴۹
Alpha high school 7-2 153
Paschalis school 7-3 158
Zhangde Primary School 7-4 161
High Tech High International School 7-5 164
۶-۷ مدرسه معماری کرنل Cornell 167
۷-۷ مدرسه معماری اهدائی اهیو Ohio 170
۸-۷ مدرسه ی معماری اسلو نروژ ۱۷۲
Camino Nuevo High School 7-9 173
۱۰-۷ مدرسه معماری میس وندروهه (Crown hall ) 175
۱۱-۷ مدرسه معماری ندرلند در شهر رتردام ۱۷۶
۸– آلترناتیو ها و طرح نهایی
رساله های معماری



ads

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + بیست =

Test
error: ای پی شما ذخیره گردید !