no-img
فروشگاه معماری آرچ استور

دانلود رساله مرکز و تالار موسیقی شهر | مطالعات سیتی هال | فروشگاه معماری آرچ استور


فروشگاه معماری آرچ استور
مطالب ویژه
ads
گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

DOC
دانلود رساله مرکز و تالار موسیقی شهر | مطالعات سیتی هال
doc
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۷
15.8 مگابایت
215 صفحه
۲۳,۰۰۰ تومان
۲۳,۰۰۰ تومان – خرید

دانلود رساله مرکز و تالار موسیقی شهر | مطالعات سیتی هال


دانلود رساله مرکز و تالار موسیقی شهر
چکیده :
این پایان نامه در پی آن است که طرحی را ارائه دهد که بیان کننده تلفیق دو هنر موسیقی و معماری باشد .
بنایی را در ساختار شهری ایجاد کند که بتواند بعنوان یک شاخص شهری در جذ ب عموم برای شرکت در فضاهای فرهنگی موثر باشد .
همانطور که می دانیم موسیقی هنری است که تنها با حس شنوایی می توان آن را درک کرد و چه زیبا می شود که بتوان شنیده های درک شده را به تماشا گذاشت .
و همان ریتم و هارمونی موسیقی را در هنر معماری به کار برد تا حس بینایی هم از این زیبایی بهره مند شود.
در فصل های این پایان نامه در ابتدا به بررسی ویژگی دو هنر موسیقی و معماری و تاریخچه این دو هنر از گذشته تا به امروز در ایران پرداخته شده است .


دانلود رساله مرکز و تالار موسیقی شهر | مطالعات سیتی هال

شامل : همراه با منابع + تصاویر طرح

 

۲۳,۰۰۰ تومان – خرید


رساله معماری
فهرست مطالب
– ۱ – طرح چند سوال ۳
۱-۲- اهداف ۳
۱- ۳ – روش انجام کار ۴
۱-۴ – روش انجام پژوهش ۴
۱-۱ پیدایش موسیقی ۶
۱-۲- تاریخچه موسیقی: ۶
۱-۲-۱ مصریها : ۶
۱-۲-۲ سومریها : ۶
۱-۲-۳ عیلامیها : ۷
۱-۲-۴ آشوریها : ۷
۱-۲-۵ سایر ملل شرقی: ۷
۱-۲-۶ موسیقی در دورههخامنشی: ۷
۱-۲-۷ موسیقی در دوره ساسانی : ۷
۱-۲-۸ موسیقی در دوره اسلامی: ۸
۱-۳- نهضت علمی موسیقی: ۸
۱-۴- مختصری از تاریخ موسیقی ایران ۹
۱-۵- تعریف صوت موسیقی : ۹
۱-۶- مشخصه های صوت از نظر موسیقی ۹
۱-۶-۱- نواک ۱۰
۱-۶-۲- دیرند ۱۰
۱-۶-۳- شدت ۱۰
۱-۷- طنین ورنگ ۱۰
۱-۸- موتیف ، ملودی و هارمونی به زبان ساده ۱۰
۱-۹- تئوری بنیادین موسیقی ۱۱
۱-۱۰- اجزایموسیقی ۱۱
۱-۱۱ – تولید صدای موسیقایی ۱۱
۱-۱۲- الفبای موسیقی ۱۲
۱-۱۲-۱- خط موسیقی ۱۲
۱-۱۲-۲ – نام نت ها ۱۲
۱-۱۲-۳- حامل ۱۲
۱-۱۳- ریتم ۱۳
۱-۱۳-۱- ریتم در دیگر هنرها ۱۳
۱-۱۵ – معماری موسیقی مجسم ۱۴
۱-۱۶- ارتباط معماری و موسیقی ۱۴
۱-۱۷- الهامات موسیقی ۱۵
۱-۱۸- شعر در معماری ۱۵
۱-۱۹- اشنایی با برخی مفاهیم مشترک: ۱۶
دانلود رساله مرکز و تالار موسیقی شهر
۱-۱۹-۱- ایده خلق اثر ۱۶
۱-۱۹-۲- هماهنگی در معماری ، رنگ بندی در موسیقی ۱۶
۱-۱۹-۳- تنوع و یکنواختی ۱۶
۱-۱۹-۴- وحدت، تنوع ، آشفتگی و انسجام ۱۶
۱-۲۰- ریتم و سکون ۱۷
۱-۲۰-۱- تعریف ریتم ۱۷
۱-۲۰-۲- در معماری : ۱۷
۲-۲۰-۴- برخی تاثیرات ۱۷
۱-۲۱- فضای موسیقی امروز ۱۷
۱- ۲۲- پیوندها و جداییهای دو جهان معماری و موسیقی ۱۸
۱-۲۳- موسیقی و معماری و اندوخته‏های فرهنگی ۱۹
۱-۲۴- نگاهی به ماده معماری و موسیقی در فضای زمانی- مکانی ۱۹
۱-۲۵- بارزمانی و مکانی شکل در معماری و موسیقی : ۲۰
۱-۲۶- ارتباط موسیقی و معماری ۲۱
۲-۲۷- موسیقی در بنا ۲۱
۱-۲۸-زیباشناختی در موسیقی ایرانی ۲۲
۲-۲۹- تقسیم بندی انواع موسیقی در ایران ۲۳
۱-۲۹-۱ -تقسیم بندی موسیقی از لحاظ جغرافیایی : ۲۴
۱-۲۹-۲- تقسیم بندی موسیقی از لحاظ تاریخی : ۲۴
۱-۲۹-۳- تقسیم بندی موسیقی از لحاظ ارزشی : ۲۴
۱-۲۹-۴- تقسیم بندی موسیقی از نظر فلسفی: ۲۵
۱-۲۹-۵ – تقسیم بندی موسیقی از لحاظ علمی : ۲۵
۱-۲۹-۶ تقسیم بندی موسیقی از لحاظ کاربردی : ۲۷
۱-۲۹-۷- تقسیم بندی موسیقی از لحاظ آموزشی : ۲۷
۱-۳۰- طبقه بندی موسیقی کنونی ایران : ۲۸
۱-۳۱- تعاریف : مقام ، دستگاه ، ردیف ۲۸
دانلود رساله مرکز و تالار موسیقی شهر
۱-۳۱-۱ . مقام ۲۸
۱-۳۱-۲- دستگاه ۲۸
۱-۳۱-۳٫ ردیف ۲۹
۱-۳۳- انواع سازهای موسیقی ۳۱
۱-۳۳-۱- کورنت: ۳۱
۱-۳۳-۲- کُر یا هورن یا فرنچ: ۳۱
۱-۳۳-۳- ترومبون: ۳۲
۱-۳۳-۴-گیتار: ۳۲
۱-۳-۵- کمانچه ۳۳
۱-۳۳-۶- نی ۳۳
۱-۳۳-۶-۱- نی کوتاه : ۳۳
۱-۳۳-۶-۲- نی بلند ۳۳
۱-۳۳-۶-۳- نی هفت بند : ۳۴
۱-۳۳-۷- عود ۳۴
۱-۳۳-۸- پیانو ۳۵
۱-۳۳-۹- رباب ۳۵
۱-۳۳-۱۰- تار ۳۶
۱-۳۳-۱۱- چنگ ۳۷
۱-۳۳-۱۲- سنتور ۳۷
۱-۳۳-۱۳- دف ۳۸
۱-۳۳-۱۴- سه تار ۳۸
۱-۳۳-۱۵- تمبک ۳۹
۱-۳۳-۱۶- تنبور ۳۹
۱-۳۳-۱۷- قانون ۴۰
۱-۳۴- رقص سنتی ۴۰
۱-۳۵-سماع ۴۰
۱-۳۶- تصویر خاکی دنیای عرفان ۴۰
۱-۳۷- صوفیان در سماع ۴۱
۱-۳۷-۱- عرفان ۴۱
۱-۳۷-۲- تصوف (یا صوفی‌گری) ۴۲
۱-۳۷-۳- شکل گیری و گسترش ۴۲
۱-۳۸- تعاریف علمی: ۴۲
۱-۳۸-۱ صدا: ۴۲
۱-۳۸-۲- بسامد(فرکانس): ۴۲
دانلود رساله مرکز و تالار موسیقی شهر
۱-۳۸-۳- فاصله: ۴۳
۱-۳۸-۴- فاصله هماهنگ و لحنی: ۴۳
۱-۳۹- صداشناسی – آشنایی مقدماتی با مفاهیم صوت شناسی ۴۳
۱-۴۰- بلندی – ارتفاع. ۴۴
۱-۴۱- صوت چیست؟ ۴۵
۱-۴۲- صدا چگونه منتشر می شود؟ ۴۵
۱-۴۳- موج صوتی ۴۵
۱-۴۳-۲ موج صوتی چیست؟ ۴۶
۱-۴۴- مشخصات فیزیکی ۴۶
۱-۴۵- امواج صوتی در جامدات و مایعات ۴۶
۱-۴۶- شدت صوت ۴۶
۱-۴۶-۱- دید کلی ۴۷
۱-۴۶-۲- عوامل موثر بر شدت صوت ۴۷
دامنه ارتعاش ۴۷
فاصله ۴۷

محیط انتشار ۴۷

۱-۴۷- طنین ۴۸
۱-۴۷-۱- مفهوم طنین ۴۸
۱-۴۷-۲- طنین چگونه بوجود می‌آید؟ ۴۸
۱-۴۸- مشخصه‌های صوت ۴۹
ارتفاع ۴۹
بلندی ۴۹
۱-۴۹- توصیف صوت موسیقی ۴۹
۱-۴۹-۱- فاصله موسیقی ۴۹
۱-۴۹-۲- گام موسیقی ۴۹
۱-۵۰- سرعت انتشار صوت ۵۰
۱-۵۱- خواص صوت ۵۰
۱-۵۲- شدت و دامنه امواج صوت ۵۰
۱-۵۳- تولید صوت ۵۱
۱-۵۴- ماورای صوت در صنعت ۵۱
۱-۵۴-۱- کاربرد ماورای صوت درتولید آلیاژها ۵۱
۱-۵۴-۲- تشخیص شکاف و حفره در فلزات: ۵۲
۱-۵۴-۳- سوراخ کردن مواد سخت: ۵۲
۱-۵۴-۴- سایر کاربردهای ماورای صوت در صنعت: ۵۲
۱-۵۵- موسیقی درمانی ۵۳
۱-۵۵-۱- موسیقی درمانی چیست؟ ۵۳
۱-۵۵-۲- کاربرد موسیقی درمانی ۵۳
۱-۵۵-۳- کاربرد موسیقی درمانی در نارسائی های گفتاری ۵۳
۱-۵۵-۴- کاربرد موسیقی درمانی در درمانمعلولیت های ارتوپدی ۵۳
۱-۵۵-۵- کاربرد موسیقی درمانی در درمان سالمندان ۵۴
۱-۵۶- اکوستیک ساختمانی ۵۴
۱-۵۷- زمان باز آوایش (reverberation) 54
۱-۵۸- آکوستیک موجی ۵۴
۱-۵۹- کنترل میزان ازدیاد شدت در برخورد به دیواره ۵۴
۱-۶۰- اتاق زنده (Live room) 55
۱-۶۱- شیشه و عایق صوتی ۵۵
۱-۶۲- آکوستیک ۵۵
۱-۶۳- الکترو اکوستیک ۵۶
۱-۶۴- موسیقی الکترونیک ۵۶
۱-۶۵- استودیوی صدابرداری ۵۶
۲-۶۶- ضبط و پخش صدا ۵۷
۲-۶۷- ضبط ۵۷
۱-۶۸- باز تولید ۵۸
۱-۶۹- قالب های ذخیره سازی صوت ۵۸
۲-۷۰- استودیوی صدابرداری، تجهیزات و عوامل ۵۹
۲-۷۰-۱- فرایند ضبط در استودیو ۵۹
۱-۷۰-۲- جمع بندی ۵۹
۱-۷۱- معماری فضا برای موسیقی ۶۰
۱-۷۱-۱- آکوستیک ۶۰
۱-۷۱-۲- سالن کنسرت موسیقی ۶۰
۱-۷۲- مبانی آکوستیک مرکز موسیقی و فرآیند واخنش ۶۱
۱-۷۳- پخش صوت: ۶۱
۱-۷۴- ارتباط پخش و میزان واخنش مناسب با فرم و سطوح معماری ۶۲
۱-۷۵- توصیه هایی دیگر در مورد اجرای سالن ۶۲
۴-۱-۱-۱- ساختمان ۸۸
ساختمان ۹۱
ب) استانداردهای فضایی قرائت‌خانه‌ آقایان و خانمها ۱۱۴
مطالعه و مبلمان کتابخانه با مدول و اشکال متفاوت همراه با فاصله استاندارد ۱۱۸
موجود بین آنها ۱۱۸
– انواع چیدمان مختلف میز و صندلی مطالعه با مدول و اشکال متفاوت همراه با فاصله استاندارد موجود بین آنها ۱۱۹
چگونگی تعیین شیب کف سالن‌های نمایش ۱۲۳
استانداردها ۱۳۰
هواساز : ۱۳۲
پارکینگ : ۱۳۲
نمایان کردن ۱۴۹
۵-۲۶ اتاق سخنرانی ۱۵۰
گالری‌ها : ۱۵۳
۶-۱- موسیقیها ومراکز هنری ۱۵۸
۶-۲- طراحی سالن های نمایش ۱۵۹
۶-۲-۱- تاریخچه ۱۵۹
۶-۲-۲- سازمان ۱۵۹
۶-۲-۳- پذیرش/ بریا نمای پسشین ساختمان موسیقی ۱۶۰
۶-۳- مرکز موسیقی نمایش ۱۶۰
۶-۴- کف ها وسقف ها ۱۶۰

۶-۵- انواع نقشه آرایش مربوط به ردیف صندلی: ۱۶۱
۶-۶- راهروها ۱۶۱
۶-۷- بالکن ها ۱۶۱
۶-۸- خروجی ها ۱۶۱
۶-۹- جلوصحنه یاپرده نمایش ۱۶۱
۶-۱۰ صحنه تراست ۱۶۲
۶-۱۱- استودیوی موسیقی ۱۶۲
۶-۱۲- کف صحنه ۱۶۲
۶-۱۳- ناحیه پشت صحنه ۱۶۲
۶-۱۴- کارگاه دکور ۱۶۳
۶-۱۵- کارگاه مبلمان: ۱۶۳
۶-۱۶- انباروسایل موسیقی: ۱۶۳
۶-۱۷- اتاق کارگردان ۱۶۳
۶-۱۸- اتاق گروه موسیقی: ۱۶۳
۶-۱۹- اتاق استراحت گروه ۱۶۴
۶-۲۰- اتاق مطالعه : ۱۶۴
۶-۲۱- اتاق مصاحبه: ۱۶۴
۶-۲۲- دیواره آتش ۱۶۴
۶-۲۳- قسمت اداری سالن: ۱۶۴
۶-۲۴- بخشخدماتی: ۱۶۴
۶-۲۵- انواع موسیقی به لحاظ کاربردی ۱۶۵
۶-۲۵-۱- موسیقیهای اجاره ای ۱۶۵
۶-۲۵-۲موسیقیهای سفارشی ۱۶۵
۶-۲۵-۳ موسیقی های تخصصی ۱۶۵
۶-۲۵-۴- موسیقیهای دانشگاهی ۱۶۶
۶-۲۴-۴-۱ صحنه های میدانی ۱۶۶
۶-۲۵-۴-۲- صحنه ی مخاطی ۱۶۶
۶-۲۵-۴-۴- موسیقیهای مرکزی ۱۶۷
۶-۲۵-۴-۵- موسیقیهای پیش صحنه ای ۱۶۷
۶-۲۶- عناصر فضایی ۱۶۷
۶-۲۷- عناصر صحنه ۱۶۸
۶-۲۸- پشت صحنه ۱۶۸
۶-۲۹- بار انداز و انبار ۱۶۸
۶-۳۰- فضاهای ارتباطی پشت صحنه ۱۶۹
۶-۳۱- رختکن ۱۶۹
۶-۳۲- اتاق گریم ۱۶۹
۶-۳۳- فضای تمرین ۱۶۹
۶-۳۴- اتاق نور و صدا ۱۷۰
۶-۳۵- حجم فضا: ۱۷۰
۶-۳۶- خروج راه های فرار: ۱۷۰
۶-۳۷- نسبت های قسمت تماشاگران: ۱۷۰
۶-۳۸- ارتفاع صندلی ها ۱۷۱
۶-۳۹- سالن تماشاچیان ۱۷۱
۶-۴۰- آکوستیک ۱۷۲
۶-۴۱- فضاهای عمومی ۱۷۲
۶-۴۱-۱- لابی ۱۷۲
۶-۴۱-۲- ورودی ۱۷۲
۶-۴۱-۳- سیرکولاسیون ۱۷۲
۶-۴۱-۴- خروجی ها ۱۷۳
۶-۴۱-۵- راه پله ۱۷۳
۶-۴۱-۶- سرویس های بهداشتی ۱۷۳

۶-۴۲- نور پردازی ۱۷۳

۶-۴۳- انتخاب منابع نور ۱۷۴
۶-۴۴- حجم سالن ۱۷۴
۶-۴۵- شکل های مختلف صحنه ۱۷۵
۶-۴۶- تهویه صحنه : ۱۷۵
۶-۴۷- صحنه ها و فضاهای ثانویه ۱۷۵
۶-۴۸- رختکن ها ۱۷۵
۶-۴۹- برنامه فیزیکی طرح : ۱۷۶
۷-۵۰ راهکارها جهت طراحی ۱۸۱
۷-۵۱-۱ روش‌های کنترل وکاهش آلودگی صوتی ۱۸۱
۷-۵۰-۱-۱طراحی مناسب سایت پلان ۱۸۱
۷-۵۰-۱-۲- استفاده از کاربری هایبا آسیب‌پذیری کمتر به عنوان حایل ۱۸۳
۷-۵۰-۱-۳-طراحی مناسب درخصوصارتفاع ساختمان‌ها ۱۸۳
۷-۵۰-۱-۴- طراحی مناسب محوطه‌سازی ۱۸۳
۴-۱-طراحی محوطه سازی سایتها ۱۸۳
۴-۷- نقش فضای سبز ۱۸۴
۴-۷- طراحی بگونه‌ای صورت گیرد که حدکثر کاهش آلودگی صوتی را باعث شوند ۱۸۴
۷-۵۰-۱-۵- انتخابگونه‌های گیاهی مناسب ۱۸۴
۷-۵۰-۱-۶ رعایتنکات ترافیکی داخل سایت‌ها ۱۸۴
۷-۵۰-۱-۷ طراحیمعماری مناسب داخلی ۱۸۴
۷-۵۰-۱-۸عایقبندی ساختمان‌ها در برابر صوت ۱۸۴
۷-۵۰-۱-۹استفادهاز موانع صوتی ۱۸۵
۷-۵۲ تأسیسات برقی ۱۸۶
رساله های معماری



ads

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − چهار =

Test
error: ای پی شما ذخیره گردید !