no-img
فروشگاه معماری آرچ استور

رساله مجتمع تجاری تفریحی | مطالعات مجتمع تجاری تفریحی | فروشگاه معماری آرچ استور


فروشگاه معماری آرچ استور
مطالب ویژه
ads
گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

DOC
رساله مجتمع تجاری تفریحی | مطالعات مجتمع تجاری تفریحی
doc
بهمن ۱۹, ۱۳۹۶
16.4 مگابایت
168 صفحه
۱۸,۰۰۰ تومان
۱۸,۰۰۰ تومان – خرید

رساله مجتمع تجاری تفریحی | مطالعات مجتمع تجاری تفریحی


رساله مجتمع تجاری تفریحی
مقدمه
انسان موجودی است اجتماعی که همواره در جستجوی ارتباط با دیگران است. در بازارهای ابتدائی که مردم غالبا برای عرضه کالا و دریافت خدمات از مناطق دورافتاده برای رسیدن به آن راه می‌پیمودند، شاید جنبه اجتماعی بازار بر دیگر وجوه آن ترجیح داشت. از این رو بازار به صورت جشنواره‌ای درآمده و نقش مرکز تجمع و تفریح و تفرج را ایفا می‌نمود. هرچند که این جنبه اجتماعی و مهم بازار به تدریج در اثر تغییر ساختار اقتصادی جوامع شهری تغییر شکل یافته ولی به قوت خود باقیست از این رو امروزه احداث مراکز خرید و مجموعه تجاری در نزدیکی و یا متن فضاهای سبز و پارکها و تاسیسات گذران اوقات فراغت ترجیح داده می‌شود.
با هدف طراحی مجتمع تجاری و تفریحی رهام زنجان می‌بایستی به طی یک فرآیند منطقی می‌پرداختیم. در این فرآیند شناخت نیازها، تجزیه و تحلیل آن و بررسی عرصه طراحی و سیستمهای اصلی و فرعی مرتبط با پروژه ضرورت داشت .
باتوجه به تراکم بالای جمعیتی منطقه طرح و عدم وجود مرکز خرید و فضای تفریحی ، نیاز به فضاهای فوق شناخته شده و در طرح جامع شهر زنجان جای گرفته است. در روند پروژه مطالعات را از کل به جزء شروع کردیم . ابتدا موقعیت استان وشهر زنجان را از نظر جمعیتی ، تاریخی، اقلیمی، اجتماعی و … شناسایی نموده سپس مطالعات لازم برای طراحی مجموعه تجاری، تفریحی شامل اصول و ویژگیهای طراحی مراکز خرید، پارک و فضای سبز را بررسی کرده و اطلاعات مرتبط با پروژه را تجزیه و تحلیل نمودیم تا با بکارگیری آن در روند پروژه به ساختار مناسب و کارآمد برسیم.


رساله مجتمع تجاری تفریحی | مطالعات مجتمع تجاری تفریحی

شامل : رساله به همراه منابع

 

۱۸,۰۰۰ تومان – خرید


رساله معماری
فهرست مطالب
عنوان صفحه
مقدمه ۱
علت انتخاب موضوع و لزوم ایجاد طرح ۳
فصل اول- تحلیل سایت و بررسی عوامل تاریخی ، اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی ۵
۱ـ۱ـ ویژگیهای تاریخی استان زنجان ۷
۱-۲ـ موقعیت جغرافیائی و تقسیمات سیاسی ۱۲
۱ـ۳- مسائل اقلیمی بستر طرح ۱۷
۱ـ۴ـ ویژگیهای اقتصادی و اجتماعی استان ۳۶
۱-۵ – تجزیه و تحلیل سایت ۳۹
فصل دوم – مبانی نظری طرح ۴۵
۲ـ۱- مفهوم بازار ۴۶

عنوان صفحه
۲ـ۲- بررسی بازار از دیدگاه‌های مختلف ۴۷
۲ـ۳- انواع بازار ۵۰
۲ـ۴ـ فضاهای تشکیل دهنده بازار ۵۳
۲ـ۵ـ وضع موجود بازارها و مقایسه آن با گذشته ۵۸
۲ـ۶ـ بررسی بازار سنتی زنجان ۶۰
۲ـ۷ـ بررسی و شناخت انواع بازارها و متدهای تجارت ۶۷
۲-۸- ضرورت فضای سبز ۷۴
۲-۹- مفهوم فراغت ، تفریح وپارک ۷۹
۲-۱۰- مبانی طرح پیشنهادی ۹۲
فصل سوم – بررسی نمونه های داخلی و خارجی ۹۵
۳ـ۱ نگاهی به مراکزخرید سرپوشیده بزرگ از سال ۱۹۵۰ و مراحل تکامل آن ۹۶
عنوان صفحه
۳ـ۲ـ معرفی و ویژگیهای مراکز خرید ۱۰۲
۳-۳- نمونه‌هایی از مراکز خرید و تجاری ۱۰۴
فصل چهارم – برنامه فیزیکی ، ابعاد و سرانه های طرح ۱۱۹
۴-۱- برنامه ریزی فیزیکی طرح ۱۲۰
۴-۲- طرح سازه ساختمان ۱۳۴
فصل پنجم – اصول بنیادین پروژه ۱۳۹
۵ ـ۱ـ اصول و ملاحظات اصلی در طراحی مراکز خرید ۱۴۰
۵- ۲- اصول کلی طراحی پارک و فضای تفریحی ۱۴۷
فصل ششم – طرح پیشنهادی ۱۵۱
۶ – ۱- نقشه ها ۱۵۲
۶ – ۲- مدل سازی ۳ بعدی ۱۵۹
منابع و ماخذ ۱۶۵

رساله های معماری



ads

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − هجده =

Test
error: ای پی شما ذخیره گردید !