no-img
فروشگاه معماری آرچ استور

مطالعات کامل طراحی خانه موسیقی | مطالعات خانه موسیقی | فروشگاه معماری آرچ استور


فروشگاه معماری آرچ استور
مطالب ویژه
ads
گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

DOC
مطالعات کامل طراحی خانه موسیقی | مطالعات خانه موسیقی
doc
دی ۱۶, ۱۳۹۶
20.4 مگابایت
۱۹,۰۰۰ تومان
۱۹,۰۰۰ تومان – خرید

مطالعات کامل طراحی خانه موسیقی | مطالعات خانه موسیقی


مطالعات کامل طراحی خانه موسیقی
چکیده
سیر تطور فرهنگ بشری پر جاذبه است. چرا که تمدن و فرهنگ، وسعتی دارد به گستردگی آدمی و موسیقی نیز یکی از ارکان اساسی فرهنگ محسوب می‌شود.
پروژه حاضر، خانه‌ی موسیقی نمین است. هدف از این پروژه تجمع بخشیدن و ایجاد یک مرکز به منظور ارایه و معرفی موسیقی است. خانه موسیقی نمین به منظور آشنایی هر چه بیشتر مردم با موسیقی، که شامل موسیقی سنتی ایران و موسیقی پربار کشورهای دیگر است، مورد توجه و طراحی قرار گرفته است. که در آن علاوه بر برگزاری کنسرت‌ها، سازماندهی به امر آموزش و در نهایت ایجاد یک مرکز و موزه موسیقی برای آشنایی با وسایل موسیقی نیز از اهداف پروژه بوده است.
در این پروژه سعی شده است که ضمن مطالعه موسیقی به عنوان پایه و مبنای پروژه، ارتباط آن با معماری به عنوان زمینه آکادمی و حرفه‌ای طراح مورد بررسی و توجه قرار گرفته و در نهایت یکسری اصول، احکام و یا به بیان بهتر نتایجی را استخراج کرد و ارتباطی منطقی و موجه بین مبانی موسیقایی و مبانی مهندسی طرح برقرار کرد.


مطالعات کامل طراحی خانه موسیقی | مطالعات خانه موسیقی

شامل : رساله

 

۱۹,۰۰۰ تومان – خرید


رساله معماری
فهرست مطالب
چکیده
مقدمه ۱
۱-۱-تبیین موضوع ۳
۱-۲- دلایل انتخاب موضوع ۳
۱-۳- اهمیت و ضرورت انتخاب پروژه: ۴
۱-۴- اهداف کلان ۵
۱-۵-۱- تأمین نیازهای فرهنگی ۵
۱-۵-۳- اهداف کالبدی ۶
۱-۶- معرفی روش و فرآیند طراحی ۶
۲-۱- مفاهیم و تعاریف موسیقی ۱۰
۲-۲- تعریف موسیقی ۱۱
۲-۲-۳- انواع موسیقی ۱۲
۲-۲-۳-۱- موسیقی محلی ۱۶
۲-۲-۳-۲- موسیقی مذهبی ایرانی ۱۷
۲-۲-۳-۳- موسیقی ضربی – ضرب‌دار ۱۷
۲-۲-۳-۴- موسیقی یکنواخت ۱۷
۲-۲-۳-۵- موسیقی توصیفی ۱۸
۲-۲-۳-۶- موسیقی دراماتیک ۱۸
۲-۲-۳-۷- موسیقی سنتی ۱۸
۲-۲-۳-۸- موسیقی کلاسیک ۱۸
۲-۲-۳-۹- موسیقی افقی ۱۹
۲-۲-۳-۱۰- موسیقی الکترواکوستیک ۱۹
۲-۲-۳-۱۱- موسیقی الکترونیک ۱۹
۲-۲-۳-۱۲- موسیقی معماری ۱۹
۲-۲-۴- نقش موسیقی در زندگی ۱۹
۲-۲-۵- جدول پیوندهای موسیقی و معماری: ۲۰
۲-۲-۶- نتیجه‌گیری ۲۱
مطالعات کامل طراحی خانه موسیقی

(فصل سوم)مبانی نظری طرح ۲۱

۳-۱- تئوری‌های مرتبط با موضوع ۲۳
۲-تاریخ موسیقی ایران ۲۳
۳-۱-۲- ملیّت‌ها و فرهنگ‌ها و سالن کنسرت ۲۵
۳-۱-۳-۲- تکامل سال‌های کنسرت در طول تاریخ ۲۶
۳-۱-۳-۱- ویژگی ساختار صحنه در هنر یونان باستان ۲۶
۳-۱-۳-۲- ویژگی‌های تالار موسیقی ایرانی ۲۸
۳-۱-۴- مفاهیم عمومی صحنه و تالار ۲۹
۳-۱-۵- شباهت‌ها و تفاوت‌های صحنه و تالار ۳۰
۳-۱-۶- مفاهیم آکوستیکی ۳۲
۳-۱-۶-۱- عوامل فیزکی ۳۲
۳-۱-۶-۲- عوامل ذهنی ۳۴
۳-۱-۷- انسان و طبیعت ۳۵
۳-۱-۷-۲-تاثیرطبیعت در زندگی مردم ۳۵
۳-۱-۷-۳- طبیعت و منظرگرایی ۳۶
۳-۲-احکام و معیارهای نظری طراحی ۳۷
۳-۲-۱- آشنایی با گونه‌های تالار ۳۷
۳-۲-۲- ضرورت‌ها در طراحی سالن کنسرت و صحنه ۴۰

)فصل چهارم)نمونه موردی ۴۰

۴-۱- معرفی و تحلیل مصداق‌ها و نمونه‌های تاریخی ایران ۴۵
۴-۱-۱-اتاق موسیقی عالی قاپو ۴۵
۴-۱-۲- تکیه دولت ۴۷
۴-۱-۳- تالار مدرسه دارالفنون ۴۷
۴-۲- نمونه داخلی ۴۹
۴-۲-۱-۱- ورودی ۴۹
۴-۲-۱-۲- اتاق کنترل ۵۰
۴-۲-۱-۳- سالن های نمایش ۵۰
۴-۲-۱-۴- عمده ترین اهداف این کانون‌ها و گالری‌ها: ۵۱
۴-۳- بررسی نمونه های خارجی ۵۱
۴-۳-۱-۲- فضای داخلی سالن ۵۲
۴-۳-۱-۳- بدنه سالن ۵۳
۴-۳-۲- تالار کنسرت لوکزامبورگ ۵۴
۴-۳-۲-۱- مکان: لوکزامبورگ ۵۴
۴-۳-۲-۲- سرسرای ورودی ۵۵
۴-۳-۲-۳- طراحی داخلی ۵۶
۴-۳-۲-۴- حجم تالار موسیقی ۵۶
مطالعات کامل طراحی خانه موسیقی

۱-۵ : شناخت بستر طرح ۵۹

۱-۱-۵ : ساختار فرهنگی ۵۹
۲-۱-۵ : ویژگی های فرهنگی و هنری ۵۹
۳-۱-۵ : زبان ۶۰
۴-۱-۵ : فولکلور یا ادبیات شفاهی ۶۰
۵-۱-۵ : آداب و رسوم روزمره اجتماعی ۶۱
۶-۱-۵ : آداب پذیرایی: ۶۱
۵-۱-۵ : ویژگی‌های فردی: ۶۲
۲-۵ : اقلیم و هواشناسی ۶۳
۱-۱۰-۳ جمعیت ۶۵
۳-۵ : ویژگی‌های زمین شناسی نمین ۶۵
۱-۳-۵ : پوشش گیاهی ۶۶
۲-۳-۵ : منابع آبی و هیدرولوژی ۶۶
رود نمین چای ۶۶
رود آپارقیه ۶۶
۵-۵ : ویژگی های اقلیمی شهرنمین ۶۷
۱-۵-۵ : عوامل اقلیمی ۶۷
۲-۵-۵ : عرض جغرافیایی ۶۷
۳-۵-۵ : ارتفاع از سطح دریا ۶۷
۴-۵-۵ : دوری ونزدیکی به دریا ۶۸
۵-۵-۵ : جریان های هوایی که برمنطقه اثر می‌گذارند ۶۸
۶-۵ : عناصر اقلیمی ۶۸
۲-۶-۵ : میانگین حداقل دمای هوا ۶۹
۳-۶-۵ : میانگین حداکثرهای دما ۶۹
۴-۶-۵ : میانگین روزانه دما ۷۰
۵-۶-۵ : حداقل مطلق دمای هوا ۷۱
۵-۶-۵ : حداکثر مطلق دمای هوا ۷۱
۶-۶-۵ : تغییرات فصلی دمای هوا ۷۲
۵-۶-۵ : بارندگی ۷۳
۸-۶-۵ : حداکثر بارندگی روزانه ۷۵
۹-۶-۵ : رطوبت نسبی ۷۵
۱۰-۶-۵ : روزهای یخبندان ۷۶
۱۱-۶-۵ : باد ۷۷
۱۲-۶-۵ : وزش بادهای شدید ۷۸
پهنه بندی اقلیمی منطقه مورد مطالعه ۷۸
مطالعات کامل طراحی خانه موسیقی

۷-۵ : طراحی اقلیمی ۷۹

۱-۵-۵ : دیوار جنوبی: (نقاله مربوط به دیوار جنوبی) (جدول انرژی دما) ۸۱
۲-۵-۵ : دیوارهای جنوب شرقی و جنوب غربی ۸۱
۳-۵-۵ : دیوارهای شمالی ۸۲
۴-۵-۵: دیوار شرقی و غربی ۸۲
۸-۵ : جدول بیوکلیماتیک(زیست اقلیمی) ساختمانی اردبیل ۸۲
۱-۵-۵ : روش گیونی ۸۲
۲-۸-۵ : روش اصلاح شده (تجدید نظر شده ) گیونی و مایلن ۸۴
۹-۵ : اصول طراحی اقلیمی ۸۵
۲-۹-۵ : فرم ساختمان در رابطه با اقلیم ۸۶
۳-۹-۵ : تهویه طبیعی در رابطه با اقلیم ۸۷

۶-۱- بررسی استاندارهای کلان طراحی پروژه ۸۹

۶-۱-۱- انواع و ابعاد سالن‌های تئاتر ۸۹
۶-۱-۲- انواع فعالیت ۸۹
۶-۱-۳- اندازه ارکستر ۹۰
۶-۱-۴- پخش فیلم ۹۰
۶-۱-۵- سالن کنسرت ۹۰
۶-۱-۶- محدودیت‌های بصری ۹۰
۶-۱-۷- چیدمان ۹۱
۶-۱-۸- دید ۹۴
۶-۱-۸-۱- دید مناسب ۹۶
۶-۱-۹- ظرفیت سالن ۹۷
۶-۱-۱۰: انواع صندلی ۹۷
۶-۱-۱۰-۱- نوع قرارگیری صندلی در یک ستون: ۹۸
۶-۱-۱۰-۲- نحوه قرارگیری صندلی بر روی پله‌ها: ۹۹
۶-۱-۱۱- بالکن ۱۰۰
۶-۱-۱۲- جایگاه ارکستر ۱۰۱
۶-۱-۱۳- پرده ۱۰۲
۶-۱-۱۴- تجهیزات ۱۰۲
۶-۱-۱۵- فضاهای جانبی ۱۰۴
۶-۱-۱۵-۱- اتاق‌های آرایش و لباس ۱۰۶
۶-۱-۱۵-۲- اتاق‌های تعویض لباس در کنسرت ۱۰۶
۶-۱-۱۵-۳- اتاق‌های کارکنان ۱۰۷
۶-۱-۱۵-۴- تسهیلات فنی ۱۰۸
۶-۱-۱۵-۵- فضاهای عمومی ۱۰۸
۶-۱-۱۵-۶- رختکن‌ها ۱۰۸
۶-۱-۱۵-۷- انبار آلات موسیقی ۱۰۸
۶-۱-۱۵-۸- محل تجمع اعضای ارکستر ۱۰۹
۶-۱-۱۶- نورپردازی ۱۰۹
موقعیت منابع نور ۱۰۹
مکان‌های نصب تجهیزات نورپردازی در دیوار و سقف ۱۱۰
نمونه‌ای از قرارگیری تجهیزات نورپردازی ۱۱۱
۶-۲- سیستم سازه‌ای ۱۱۲
۶-۲-۲- سیستم سقف ۱۱۲
۶-۲-۲-۱- سقف آمفی تئاتر ۱۱۳
رساله های معماری



ads

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 3 =

Test
error: ای پی شما ذخیره گردید !