no-img
فروشگاه معماری آرچ استور

رساله طراحی تالار موسیقی سمفونیک | رساله تالار موسیقی | فروشگاه معماری آرچ استور


فروشگاه معماری آرچ استور
مطالب ویژه
ads
گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

DOC
رساله طراحی تالار موسیقی سمفونیک | رساله تالار موسیقی
doc
دی ۳, ۱۳۹۶
8.5 مگابایت
200 صفحه
۲۰,۰۰۰ تومان
۲۰,۰۰۰ تومان – خرید

رساله طراحی تالار موسیقی سمفونیک | رساله تالار موسیقی


رساله طراحی تالار موسیقی سمفونیک
چکیده
معماری ایجاد فضای مادی و معنوی می کند ولی موسیقی فقط فضای معنوی ایجاد می کند.به عبارت دیگر موسیقی ،معماری زمان است ومعماری ،موسیقی مکان است.ترکیب این دو با نام تالار موسیقی می تواند یک عنصر موفق در بین ساختمان های معماری باشد.
موسیقی صرفاً جدا از کلمات می‌تواند ارتباط احساسی و عاطفی را زودتر برقرار کند و همواره یکی از عوامل محرک انسان در شادی یا غم بوده است و تأثیر بسزایی در به نمود کشیدن این موضوع دارد.اما بروز این احساسات و برطرف کردن نیاز به حس آرامش پس از گوش دادن به موسیقی،نیازمند مکانی برای اجرای موسیقی است.اما متأسفانه به دلیل نبود علاقه مند به اجراهای زنده سمفونیک و یا شاید اهمیت ندادن دولت و مسئولین به احداث اینگونه سالن ها،اکنون شمار آنها به انگشتان یک دست هم نمی رسد.
لذا با مطالعات روی سایت چیتگر و به دلیل ساماندهی و تلفیق فضاهای سبز موجود پارک جنگلی چیتگر با سایت تالار موسیقی جهت ایجاد قطب گردشگری و رفاهی هنرمندان و توسعه ارتفاعات شمالی منطقه در جهت افزایش توان گردشگری و رفاهی و ایجاد بدنه شهری طبیعی تصمیم بر آن شد تا طراحی تالار موسیقی سمفونیک را در این سایت انجام دهم.
سایت مذکور در منطقه ۲۲ شهرداری تهران و در همجواری پارک چیتگر قرار دارد.


رساله طراحی تالار موسیقی سمفونیک | رساله تالار موسیقی

شامل : همراه با منابع

 

۲۰,۰۰۰ تومان – خرید


رساله معماری
فصل اول
مقدمه
۱-۱ بیان مساله………………………………………….۱۳
۱-۲ پیشینۀ تحقیق……………….۱۳
۱-۳ فرضیات تحقیق………………………………………….۱۴
۱-۴ اهداف پروژه……………………..۱۴
۱-۶روش تحقیق……………………………………………….۱۴
۱-۷ برنامۀ فیزیکی طرح………………………………….۱۵
۱-۸ شناخت و تحلیل سایت پروژه……………..۱۶
فصل دوم

کلیات تعاریف،مفاهیم و دیدگاه دانشمندان

۲-۱ تعاریف………………………………………………….۲۴
۲-۱-۱ ارکستر
۲-۱-۳ ارکستر ملی ایران
۲-۱-۲ آشنایی با ارکستر سمفونیک تهران
۲-۲موسیقی سمفونیک چیست؟…………………۲۷
۲-۲-۱ تعریف سمفونی به زبان ساده
۲-۳ موسیقی دوره رمانتیک ……………………..۳۰
۲-۳-۱ ارتباط موسیقی وفضاهای رمانتیک
۲-۳-۲ سمفونی در دوره رمانتیک
۲-۳-۳ موسیقی‌دانان بزرگ دوره رمانتیک
۲-۴ مشاهیر موسیقی ………………………………..۳۵
۲-۴-۱ لودویگ فان بتهوون
۲-۵ سلسله مراتب در کشف فضای معماری و موسیقی ایرانی……………………………………………………………۴۸
۲-۶ آکوستیک و معماری…………………………۵۰
۲-۶-۱ انتشار صدا و تباهی آن
۲-۶-۲ آزار نوفه
۲-۷ فرم تالار های موسیقی………………………..۵۳
۲-۷-۱ مصالح آبسوربنت
۲-۷-۲ ایزولاسیون پنجره ها
۲-۷-۳ طراحی اتاق‌های تمرین موسیقی، طراحی تالار کنسرت، طراحی مدرسه موسیقی
۲-۷-۴ نسبت‏ها و هارمونی
۲-۸ مفاهیم و دیدگاه اندیشمندان……………….۵۹
۲-۸-۱ سخنان بزرگان از موسیقی
۲-۸-۲ سیبلیوس
۲-۹ موسیقی در آثار ابوعلی سینا……………….۶۱
۲-۹-۱ برداشت از اقلیدس؟
۲-۹-۲ مقدمات هارمونی
۲-۱۰ موسیقی و جایگاه آن نزد مولانا…………۶۳
۲-۱۰-۱ موسیقی، شعر و مولانا
۲-۱۰-۲ موسیقی و جایگاه آن نزد مولانا
۲-۱۱ معماری موسیقی مجسم …………………۶۷
۲-۱۲ معماری آکوستیک در تالار های موسیقی…………………………………………………………………………..۶۸
۲-۱۲-۱ فرم بنا
۲-۱۲-۲ دیفوزیته
۲-۱۲-۳ آکوستیک در بناها
۲-۱۲-۴ سیستم‌های صوتی
۲-۱۳ تاریخ آکوستیک معماری………………۷۲
۲-۱۳-۱ دورۀ یونانی-رومی ۶۵۰ پیش از میلاد تا ۴۰۰ میلادی
رساله طراحی تالار موسیقی سمفونیک
۲-۱۳-۲ دوره اولیه مسیحی ۴۰۰ تا ۸۰۰ میلادی
۲-۱۳-۳ دورۀ رومانس ۸۰۰ تا ۱۱۰۰ میلادی
۲-۱۳-۴ دوره گوتیک ۱۱۰۰ تا ۱۴۰۰ میلادی
۲-۱۳-۵ دوره رنسانس ۱۴۰۰ تا ۱۶۰۰ میلاد
۲-۱۳-۶ دوره باروک ۱۶۰۰ تا ۱۷۵۰ میلادی
۲-۱۳-۷ دوره کلاسیک ۱۷۵۰ تا ۱۸۲۵ میلادی
۲-۱۳-۸ کلاسیسیسم
۲-۱۳-۹ دوره رومانتیک ۱۸۲۵-۱۹۰۰
۲-۱۳-۱۰ دوران مدرن
۲-۱۴ موسیقی ایران در دوران تاریخی…….۸۳
۲-۱۴-۱ موسیقی در دوره ایلام
۲-۱۴-۲ موسیقی در دوره ماد
۲-۱۴-۳ موسیقی در دوره هخامنشیان
۲-۱۴-۴ موسیقی در زمان اشکانیان
۲-۱۴-۵ موسیقی در دوره ساسانیان
۲-۱۵ موسیقی و معماری و اندوخته های فرهنگی………………………………………………………………………..۹۶
۲-۱۵-۲ صحنه جای گزینی مواد اولیه موسیقی و معماری
۲-۱۵-۱ شکل، وجه قابل انتقال مفهوم‏ها
۲-۱۵-۳ معماری در گستره‏های زمانی و مکانی
۲-۱۵-۴ فیلیپ گلاس؛ موسیقی و معماری
۲-۱۵-۵ بتون، آهن و فیلیپ گلاس
فصل سوم

بررسی نمونه های موردی و ارائۀ احکام طراحی

۳-۱ تالار وحدت……………………………………۱۰۴
۳-۲ برج میلاد…………………………………………۱۱۰
۳-۳ تئاتر خاوران………………………………۱۱۵
۳-۴ خانه اپرای سیدنی Sydney Opera House………………………116
۳-۵ تالار جدید کنسرت لوکزامبورگ……………………………………..۱۲۰
۳-۶ پارک موسیقی parco della musica………………………………..126
۳-۷ سالن اپرای گوانجو……………………………………….۱۲۷
۳-۸ سالن کنسرت هال تامپر- فنلاندtampere talo…………………………….130
۳-۱-۹ تالار کنسرت والت دیسنی walt disney concert hall………………….133
۳-۱۰ سالن کنسرت هال کیوتو ژاپن kyoto concert hall …………………..139
۳-۱۱ مرکز موسیقی کودلی…………………….۱۴۰
۳-۱۲ مرکز ملی هنرهای نمایشی چین National Center for the Performing Arts China….144
۳-۱۳ خانه موسیقی در دانمارک……………………….۱۴۶
۳-۱۴ اپرای متروپولیتن تایچونگ……………..۱۵۷
۳-۱۵ ضوابط طراحی تالارهای موسیقی………۱۶۴
۳-۱۵-۱ دسترسی‌ ها
۳-۱۵-۲ گنجایش مجموعه
۳-۱۵-۳ ضوابط ویژه معلولین
۳-۱۵-۴ فضاهای عمومی‌
۳-۱۵-۴-۱ ورودی و گیشه
۳-۱۵-۴-۲ کافی شاپ
۳-۱۵-۴-۳ سالن انتظار
۳-۱۵-۴-۴ بوفه و رستوران
۳-۱۵-۴-۵ راهروها
۳-۱۵-۴-۶ سرویس‌های بهداشتی
۳-۱۵-۴-۷ فضای اداری
۳-۱۵-۵ صحنه
۳-۱۵-۶ انواع صحنه
رساله طراحی تالار موسیقی سمفونیک
۳-۱۵-۷ فضای حرکتی حفره ارکستر
۳-۱۵-۸ فضای پشت و کنار صحنه
۳-۱۵-۹ ارکستر
۳-۱۵-۱۰ جایگاه رهبر ارکستر
۳-۱۵-۱۱ پرده صحنه
۳-۱۵-۱۲ نسبت های قسمت تماشاگران
۳-۱۵-۱۳ پشت صحنه
۳-۱۵-۱۳-۱ ورودی هنرمندان
۳-۱۵-۱۳-۲ رختکن‌ها
۳-۱۵-۱۳-۳ اتاق سبز
۳-۱۵-۱۳-۴ ورود به صحنه
۳-۱۵-۱۳-۵ انبارها
۳-۱۵-۱۳-۶ استودیوی ضبط
۳-۱۵-۱۳-۷ کنترل نور و صدا
۳-۱۵-۱۴ هندسه عمومی‌سالن‌ها
۳-۱۵-۱۴-۱ دیدهای افقی و عمودی
۳-۱۵-۱۴-۲ حرکت در سالن‌ها
۳-۱۵-۱۴-۳ استانداردهای طراحی سالن‌ها
۳-۱۶استانداردها و ضوابط طراحی………۱۷۶
۳-۱۶-۱ سالن انتظار
۳-۱۶-۲ گیشه بلیط‌فروشی
۳-۱۶-۳ راهروهای سالن نمایش
۳-۱۶-۴ صندلی تماشاگران
۳-۱۶-۵ ورودی‌ها و خروجی‌های سالن نمایش
۳-۱۶-۶ سرویسهای بهداشتی
۳-۱۶-۷ اتاق پروژکتور و ملحقات آن
۳-۱۶-۸ پرده نمایش فیلم
۳-۱۷ اصول طراحی……………………………۱۷۸
۳-۱۷-۱ استانداردهای ورودی
۳-۱۷-۲ سالن انتظار سرسرا
۳-۱۷-۳ سالن اجرا
۳-۱۷-۳ سالن اجرا
۳-۱۷-۴ طول ردیف
۳-۱۷-۵ حجم فضا
۳-۱۷-۶ فضاهای خدماتی پشت سن
۳-۱۷-۶-۱ اتاق تعویض لباس
۳-۱۷-۶-۲ اتاق گریم
۳-۱۷-۶-۳ اتاق نور و صدا
۳-۱۷-۶-۴ اتاق کارگردان
۳-۱۷-۶-۵ اتاق گروه موسیقی
۳-۱۷-۶-۶ اتاق استراحت گروه
۳-۱۷-۶-۷ اتاق مطالعه
۳-۱۷-۶-۸ اتاق مصاحبه
۳-۱۷-۷ قسمت اداری سالن
۳-۱۷-۷-۱ اتاق رییس
۳-۱۷-۷-۲ بخش حسابداری
۳-۱۷-۷-۳ اتاق آرشیو
۳-۱۷-۸ بخش خدماتی
۳-۱۷-۸-۱ موتورخانه
۳-۱۷-۸-۲ انبار مرکزی
۳-۱۷-۸-۳ پارکینگ
فصل چهارم

جمع بندی و ارائۀ چهارچوب فکری و مبانی نظری طرح

۴-۱ بررسی اولیه شعر در معماری………………..۱۶۷
۴-۲ رابطۀ موسیقی و احساسات انسانی و الهامات موسیقیایی……………………………………………………………۱۶۷
۴-۳ رابطه موسیقی با احساسات انسانی……….۱۶۸
۴-۴ تاثیر موسیقی بر مغز انسان…………………۱۷۲
۴-۵ هارمونی کیهانی………………………………۱۷۲
۴-۶ ریتم و ضرب‏آهنگ………………………..۱۷۴
۴-۷ آشنایی ابتدایی با ریتم یا ضرب آهنگ، در هنر های تجسمی………………………………………………….۱۷۶
۴-۸ ریتم وسکون…………………………………۱۸۱
۴-۹ ریتم در طراحی…………………………………………۱۸۲
۴-۱۰ تقارن………………………………………………….۱۸۲
فصل پنجم

شناخت و تحلیل سایت و ارائۀ روند طراحی

رساله طراحی تالار موسیقی سمفونیک
۵-۱ شناخت و تحلیل سایت………………..۱۸۵
۵-۱-۱ شناخت و تحلیل سایت پروژه
۵-۱-۲ جغرافیای‌ طبیعی‌ استان‌ تهران
۵-۱-۳ شهر تهران
۵-۱-۴ شناخت کلی شهر تهران
۵-۱-۵ شناخت منطقه ۲۲
۵-۱-۶ پتانسیل های توسعه منطقه
۵-۲ مشخصات جغرافیایی و اقلیمی منطقه ۲۲ شهرداری تهران…………………………………………………………۱۸۹
۵-۲-۱ وضعیت اقلیم و هواشناسی
۵-۲-۲ طرح تفصیلی منطقه ۲۲ شهرداری تهران
۵-۲-۳ امکانات منطقه ۲۲
۵-۲-۴ دریاچه پارک چیتگر
۵-۲-۵ شبکه دسترسی به منطقه
۵-۲-۶ بافت قدیم منطقه ۲۲
۵-۲-۷ شهرک های موجود
۵-۲-۸ بافت جدید منطقه ۲۲
۵-۲-۹ مراکز فرهنگی اطراف سایت
۵-۲-۱۰ تراکم جمعیت و مسکن در منطقه ۲۲
۵-۲-۱۱ تراکم جمعیتی
۵-۳ توضیح سایت و قرارگیری…………………………………….۱۹۶
۵-۳-۱ سایت
۵-۳-۲ عبور و مرور در سایت
۵-۳-۳ ورودی‌های سایت
۵-۳-۴ ورودی به بنا
۵-۴ ارائه کانسپت
۵-۴ ارائه کانسپت…………………………………..۱۹۷
پیوست ها
منابع

رساله های معماری



ads

دیدگاه ها


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 5 =

Test
error: ای پی شما ذخیره گردید !