no-img
فروشگاه معماری آرچ استور

دانلود رساله مهد کودک | رساله طراحی مهدکودک | مهدکودک | فروشگاه معماری آرچ استور


فروشگاه معماری آرچ استور
مطالب ویژه
ads
گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

DOC
دانلود رساله مهد کودک | رساله طراحی مهدکودک | مهدکودک
doc
شهریور ۴, ۱۳۹۶
3.8 مگابایت
138 صفحه
۱۲,۰۰۰ تومان
۱۲,۰۰۰ تومان – خرید

دانلود رساله مهد کودک | رساله طراحی مهدکودک | مهدکودک


دانلود رساله مهد کودک

مقدمه
لحظات دوران کودکی از شیرین ترین و زیباترین خاطرات زندگی هر فرد به شمار می رود . به طوری که هر فرد بزرگسال در آرزوی تجربه مجدد آن می باشد . هر کودکی، بر روی کره زمین، زمانی آرزوی دنیایی پاک تر را در دل پرورانده است. دنیایی مبرا از این هزاران آزار های زندگی، و در عوض مزین به باغ جادویی پر از عجایب، مخفیانه – امن – مکانی برای تفرج و تماشای بی پایان انسانها و محیط پیرامون شان در تاثیر پذیری متقابلند.
کودکان حساس ترین و تاثیر پذیرترین گروه سنی جامعه را تشکیل می دهند و در حساس ترین و مهمترین سال های زندگی شان یعنی زمانی که پایه های رشد شخصیتی- ذهنی- جسمی و اجتماعی آنها شکل می گیرد تا زمانی که وارد شهر می شوند نیازمند این هستند تا زندگی اجتماعی را در مقیاس خود تجربه کنند و این امر مستلزم فراهم بودن فضایی کودکانه و صمیمانه است.


دانلود رساله مهد کودک | رساله طراحی مهدکودک | مهدکودک

شامل : چکیده فارسی و انگلیسی + منابع

 

۱۲,۰۰۰ تومان – خرید


رساله معماری
عنوان صفحه
چکیده……………………………………………………………………………….. ۱
فصل اول : مقدمه………………………………………………………………..۲
۱-۱ مقدمه……………………………………………………………………………..۲
۱-۲ موضوع و طرح مساله…………………………………………………………………..۳
۱-۳ ضرورت اهمیت مساله ………………………………………………………………..۳
۱-۴ اهداف تحقیق ……………………………………………………………………………۴
فصل دوم : کودک ………………………………………………………………………۵
بخش اول: روانشناسی کودک …………………………………………………………….۵
۲-۱-۱- روانشناسی رشد…………………………………………………………………….۵
۲-۱-۲- مفاهیم بنیادی در روانشناسی رشد ……………………………………………۶
۲-۱-۳- تعریف رشد…………………………………………………………………………۶
۲-۱-۴- مفهوم پختگی (رسیدگی………………………………………………………..۶
۲-۱-۵ مفهوم رشد و پرورش…………………………………………………………….. ۶
۲-۱-۶ ماهیت و ویژگی‌های رشد در انسان…………………………………………….۶
۲-۱-۷ مبانی زیستی و محیطی رشد…………………………………………………….. ۷
۲-۱-۸ وراثت…………………………………………………………………………………۸
۲-۱-۹ محیط………………………………………………………………………………….۸
۲-۱-۱۰ نظریه ها……………………………………………………………………………..۸
دانلود رساله مهد کودک

بخش دوم : تقسیم بندی دوران کودکی ……………………………………………….۹

-۲-۱ ویژگی‌های دوره اول کودکی (از تولد تا ۳ سالگی) ……………………..۱۰
رشد جسمانی…………………………………………………………………………………..۱۰
۲-۲-۲ ویژگی‌های دوره دوم کودکی (از ۳ تا ۷ سالگی): ………………………۱۲
۲-۲-۳ تأثیر کودکستان در رفتار اجتماعی کودک……………………………….. ۱۷
۲-۲-۴ تأثیر کودکستان بر سازگاری اطفال: ……………………………………….. ۱۸
۲-۲-۵ سازمان اجتماعی گروه‌های کودکستانی……………………………………. ۱۹
۲-۳-۱ تاریخچه آموزش پیش از دبستان در ایران…………………………………. ۱۹
۲-۳-۲ نقد و بررسی نظام‌های آموزشی……………………………………………… ۲۰
۲-۳-۳ سیستم آموزش سنتی (معلم محور) ……………………………………….. ۲۰
۲-۳-۴ سیستم آموزش رایج (موضوع محور) …………………………………….. ۲۱
۲-۳-۵ آموزش مدرن (دانش‌آموز محور) …………………………………………. ۲۱
۲-۳-۶ نگاهی به آموزش و پرورش پیش از دبستان در جهان امروز: ……….. ۲۳
۲-۳-۷ اهداف آموزش و پرورش در کودکستان‌ها و مراکز پیش دبستانی…. ۲۶
دانلود رساله مهد کودک

فصل سوم : ابزارهای کمک آموزشی…………………………………………۲۸

۳-۱-۱ تعریف بازی از بعد جسمانی و فعالیت بدنی………………………………. ۲۸
۳-۱-۲ تعریف بازی از بعد روانشناسی و تربیتی……………………………………. ۲۸
۳-۱-۳ تعریف بازی در ارتباط با زندگی اجتماعی…………………………………۲۹
۳-۱-۴ نتیجه………………………………………………………………………………….۳۰
۳-۱-۵ اهمیت و هدف بازی……………………………………………………………..۳۰
۳-۱-۶ انواع بازی از جهت محتوا و کاربرد………………………………………….۳۵
بخش دوم: اسباب بازی‌های مناسب برای کودکان پیش دبستانی………………۴۰
۳-۲-۱ اهداف اسباب بازی های آموزشی……………………………………………۴۰
۳-۲-۱ هدف از اسباب بازی های آموزشی…………………………………………..۴۱
۳-۲-۳ پازل ها و بازی های حل مسئله…………………………………………………۴۱
۳-۲-۴ لگو………………………………………………………………………………………۴۱
۳-۲-۵ تخته سیاه یا وایت برد………………………………………………………………۴۲
۳-۲-۶ ابزار و آلات موسیقی……………………………………………………………….۴۲
۳-۲-۷ دوچرخه……………………………………………………………………………….۴۲
۳-۳-۱ تعریف نقاشی کودک……………………………………………………………..۴۲
۳-۳-۲ مراحل نقاشی کودکان …………………………………………………………….۴۳
۳-۳-۳ چرا کودکان نقاشی می‌کشند؟…………………………………………………..۴۵
۳-۳-۴ توجه به نقاشی به صورت گروهی………………………………………………۴۵
۳-۳-۵ کودکان و رنگ ها………………………………………………………………….۴۶
۳-۳-۶ دریافترنگها……………………………………………………………………….۴۷
۳-۳-۷ نتیجه…………………………………………………………………………………….۴۷
۳-۳-۸ قصه و قصه گویی…………………………………………………………………..۴۹
۳-۳-۹ نتیجه گیری…………………………………………………………………………..۴۹
دانلود رساله مهد کودک

بخش چهارم: رسانه‌های آموزشی………………………………………………………..۵۰

۳-۴-۱ ویژگی های یک رسانه آموزشی مناسب…………………………………….۵۰
۳-۴-۲ طبقه بندی قراردادی رسانه های آموزشی……………………………………۵۰
۳-۴-۳ نتیجه……………………………………………………………………………………۵۴
فصل چهارم :فضا…………………………………………………………………………..۵۵
بخش اول: مبانی ادراک فضا……………………………………………………………….۵۵
۴-۱-۱ ظرفیت ادراک……………………………………………………………………….۵۵
۴-۱-۲ دریافتحسیکودکاز فضا ……………………………………………………..۵۶
بخش دوم: آسایش محیطی…………………………………………………………………۵۷
۴-۲-۱ نور………………………………………………………………………………………۵۸
۴-۲-۲ صوت…………………………………………………………………………………..۵۹
۴-۲-۳ آب و هوا……………………………………………………………………………..۶۰
دانلود رساله مهد کودک

فصل پنجم : ویژگی‌های ساختمان‌های آموزشی…………………………۶۲

بخش اول: ویژگی‌های اقلیمی در مورد ساختمان‌های آموزشی…………………..۶۲
بخش دوم: ایمنی………………………………………………………………………………۶۳
۵-۲-۱ ایمنی در محوطه…………………………………………………………………….۶۳
۵-۲-۲ نرده‌های ایمن………………………………………………………………………..۶۳
۵-۲-۴ ایمنی در مسیرهای حرکت……………………………………………………….۶۴
۵-۲-۵ ایمنی در راهروها……………………………………………………………………۶۴
۵-۲-۵ ایمنی در مسیر پله‌ها………………………………………………………………..۶۴
۵-۲-۶ شرایط ایمنی پوشش کف………………………………………………………..۶۶
۵-۲-۸ شرایط ایمنی درها…………………………………………………………………..۶۶
۵-۲-۸ شرایط ایمنی پنجره ها……………………………………………………………..۶۶
۵-۲-۹ شرایط ایمنی در فضاهای بهداشتی……………………………………………..۶۶
۵-۲-۱۰ شرایط ایمنی تجهیزات…………………………………………………………..۶۶
دانلود رساله مهد کودک

فصل ششم :مطالعات تطبیقی………………………………………………………….۶۸

بخش اول: تناسبات انسانی و نقش آنها در طراحی فضاهای آموزشی ………….۶۸
۶-۱-۱ اندازه های بدن کودکان (پیش دبستانی) …………………………………….۶۸
۶-۱-۲ ضریب اندازه های تجهیزات نسبت به قد ایستاده کودک (در حالت سکون) …………۶۹
۶-۱-۳ ضریب اندازه های تجهیزات نسبت به قد ایستاده کودک……………….۷۱
۶-۱-۴ طراحی زمین بازی………………………………………………………………۷۱
۶-۱-۵ وسایل بازی………………………………………………………………………..۷۲
۶-۱-۶ گیاهان مناسب برای کودکستان………………………………………………۷۳
بخش دوم: معرفی فضاها در مراکز آموزشی ……………………………………….۷۴
۶-۲-۱ فضاهای مورد نیاز مراکز پیش دبستانی …………………………………….۷۴
۶-۲-۲ ورودی………………………………………………………………………………۷۴
۶-۲-۳ محیط داخلی کودکستان……………………………………………………….۷۴
۶-۲-۴ کنج کتابهای مصور کودکان………………………………………………….۷۵
۶-۲-۵ تورفتگی، گوشه‌ها و کنج ها…………………………………………………..۷۵
۶-۲-۶ خصوصیات کالبدی فضای بازی کودکان ………………………………..۷۶
۶-۲-۷ فضای خواب……………………………………………………………………….۷۷
۶-۲-۸ سالن چند منظوره…………………………………………………………………۷۷
۶-۲-۹ غذا خوری و آشپزخانه………………………………………………………….۷۷
۶-۲-۱۰ سرویس های بهداشتی…………………………………………………………۷۸
۶-۲-۱۱ بخش اداری………………………………………………………………………۷۸
۶-۲-۱۲ فضای انتظار………………………………………………………………………۷۹
۶-۲-۱۳ فضای پذیرش……………………………………………………………………۷۹
۶-۲-۱۴ فضاهای ارتباطی…………………………………………………………………۷۹
۶-۲-۱۵ فضاهای خدماتی و تأسیساتی………………………………………………..۸۰
۶-۲-۱۶ فضای بیرونی بازی …………………………………………………………….۸۱
دانلود رساله مهد کودک

بخش سوم: بررسی نمونه‌های داخلی و خارجی…………………………………….۸۱

۶-۳-۱ مهدکودک‌ فرانکفورت نیدرراد……………………………………………..۸۱
۶-۳-۲ معرفی مهد کودک برلین رودوف…………………………………………..۸۲
۶-۳-۳ نمونه یک مهد کودک در آلمان – فضاهای داخلی…………………..۸۳
۶-۳-۴ معرفی مهدکودک شهر Gipuzkoa اسپانیا……………………………۸۵
۶-۳-۵ نگاهی به وضعیت مهد کودک ها در ایران……………………………….۸۸
فصل هفتم : اصول طراحی……………………………………………………….۹۰
بخش اول: اصول طراحی………………………………………………………………..۹۰
۷-۱-۲ ایجاد تنوع در فضاهای آموزشی……………………………………………۹۱
۷-۱-۱ ایجاد قابلیت انعطاف پذیری در فضاهای آموزشی ……………………۹۱
۷-۱-۲ ایجاد تنوع در فضاهای آموزشی……………………………………………۹۲
۷-۱-۳ ایجاد قابلیت توسعه پذیری در ساختمان …………………………………۹۳
۷-۱-۴ تشخیص و بازشناسی فضاهای مختلف و تعیین محدوده استفاده از آنها (خوانایی فضا) ………۹۳
۷-۱-۵ رعایت سلسله مراتب فضایی در طراحی فضاهای کودکان………….۹۳
۷-۱-۶ اختصاص دادن قلمروها و حریم های فضایی به کودکان …………..۹۴
۷-۱-۷ به دست آوردن «اندازه مناسب» فضای آموزشی ………………………۹۴
۷-۱-۸ گروه بندی فضاهای مدرسه …………………………………………………۹۵
۷-۱-۹ ایجاد فضای باز و متنوع ………………………………………………………۹۵
۷-۱-۱۰ استفاده از طبیعت و تجربه های طبیعی در محیط آموزشی…………۹۶
۷-۱-۱۱ حداکثر استفاده از فضای نیمه باز و باز در طبقات مختلف ساختمان…………………………………….۹۶
۷-۱-۱۲ اختصاص فضایی ثابت و متفاوت با دیگر فضاها به کودکان در هر مقطع………………………..۹۷
۷-۱-۱۳ ایجاد محصوریت مناسب در حیاط و فضای باز………………………۹۷
۷-۱-۱۴ استفاده از وسایل و مبلمان آموزشی …………………………………….۹۸
۷-۱-۱۵ تکمیل نمودن معماری ساختمان با استفاده از تزیینات و تأکید روی جزئیات…………………….۹۸
۷-۱-۱۶ استفاده از نور طبیعی همراه با منظر و دید به فضای باز در فضاهای آموزشی……………………..۹۹
۷-۱-۱۷ استفاده از تهویه مناسب درفضای آموزشی…………………………………۹۹
۷-۱-۱۸ کنترل صدا در فضاهای آموزشی…………………………………………….۱۰۰
۷-۱-۱۹ استفاده از رنگ در جهت بهره وری بهینه از فضا………………………..۱۰۰
۷-۱-۲۰ مطابقت فرم با شخصیت فضا………………………………………………….۱۰۱
۷-۱-۲۱استفاده از بافت مناسب ………………………………………………………….۱۰۲
۷-۱-۲۲ طراحی ورودی………………………………………………………….۱۰۲
۷-۱-۲۳ استفاده چندگانه از فضای ارتباطی ………………………………………….۱۰۳
۷-۱-۲۴ ایجاد فضاهای اداری با محیطی بزرگسالان……………………………….۱۰۳
۷-۱-۲۵ ایجاد کتابخانه به صورت فضایی دلپذیر و دعوت کننده کودکان به مطالعه………………………………….۱۰۴
۷-۱-۲۶ طراحی ساختمان به صورت نمایی با هویت و همچنین دارای شخصیت برای کودکان…………….۱۰۴
۷-۱-۲۷ ایجاد هال عمومی (حیاط زمستانی) به صورت فضاهای بسته و نیمه بسته در ساختمان……………………..۱۰۵
۷-۱-۲۸ رعایت اصول ایمنی در فضای آموزشی……………………………………۱۰۶
دانلود رساله مهد کودک

فصل هشتم : طراحی……………………………………………………………………۱۰۷

بخش اول : مطالعات پایه……………………………………………………………………۱۰۷
۸-۱-۱موقعیت جغرافیایی وتقسیمات کشوری……………………………………….۱۰۷
۸-۱-۲ سابقه تاریخی………………………………………………………………………. ۱۰۹
بخش دوم : مطا لعات جمعیتی …………………………………………………………..۱۱۲
۸-۲-۱ تحولات جمعیت و کا لبدی شهر خواف………………………….۱۱۲
۸-۲-۲مرکز آمار ایران،نتایج تفصیلی سرشماری نفوس و مسکن……………..۱۱۴
بخش سوم : مطالعات اقلیمی…………………………………………………….۱۱۵
۸-۳-۱آب وهوای منطقه خواف ………………………………………………………۱۱۵
۸-۳-۲ باد های خواف…………………………………………………………………….۱۱۵
۸-۳-۳ نامگذاری بادها………………………………………………………………….. ۱۱۶
۸-۳-۴ باد فراه………………………………………………………………………………۱۱۶
۸-۳-۵ باد نیشابور………………………………………………………………………….۱۱۶
۸-۳-۶ باد را ست زمستانی………………………………………………………………۱۱۶
۸-۳-۷ باد را ست تابستانی ………………………………………………………………۱۱۶
۸-۳-۸ باد شیسشو…………………………………………………………………………..۱۱۷
دانلود رساله مهد کودک

جهات وزش باد در شهر خواف ……………………………………………..۱۱۷

۸-۳-۱۰ کوه های خواف ……………………………………………………………….۱۱۷
۸-۳-۱۱ رودهای خواف ………………………………………………………………..۱۱۸
۸-۳-۱۲ نام ایستگاه و زیرگروه اقلیمی خواف ………………………………۱۱۸
۸-۳-۱۳ ساعات آفتابی………………………………………………………………….. ۱۱۹
۸-۳-۱۴ رطوبت نسبی…………………………………………………………………… ۱۲۰
۸-۳-۱۵ گروه رطوبتی بر اساس جداول ماهانی……………………………………۱۲۱
۸-۳-۱۶ بارندگی ………………………………………………………………………….۱۲۱
۸-۳-۱۷ علایم بارندگی وحرکت ابرها……………………………………. ۱۲۱
بخش چهارم : معرفی کامل سایت ……………………………………………………۱۲۲
۸-۴-۱نقشه ماهواره ای شهر خواف (منطقه طراحی) …………………………….۱۲۲
مراجع…………………………………………………………………………………………. ۱۲۸
پیوست ها(طراحی )………………………………………………………………………..۱۳۱
.. ۴۶

رساله های معماری



ads

دیدگاه ها


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × پنج =

Test
error: ای پی شما ذخیره گردید !