no-img
فروشگاه معماری آرچ استور

دانلود رساله طراحی مجتمع تجاری | مطالعات طراحی مجتمع تجاری | فروشگاه معماری آرچ استور


فروشگاه معماری آرچ استور
مطالب ویژه
ads
گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

DOC
دانلود رساله طراحی مجتمع تجاری | مطالعات طراحی مجتمع تجاری
doc
شهریور ۱۵, ۱۳۹۶
19.1 مگابایت
108 صفحه
۱۸,۰۰۰ تومان
۱۸,۰۰۰ تومان – خرید

دانلود رساله طراحی مجتمع تجاری | مطالعات طراحی مجتمع تجاری


دانلود رساله طراحی مجتمع تجاری

مقدمه :
مراکز خرید را نمی توان قلمرویی منفک از زندگی فرض کرد، بلکه این مراکز همانند همه ی مکان ها و فضاهای موجود در زندگی هر یک به تنهایی می توانند کلیت جامعه را باز نمایی کنند . در مراکز خرید کردارهای فرهنگی متفاوتی رخ می دهد ، از این رو پاساژها عرصه ای برای تولیدات فرهنگی اند . به معنای دیگر ،پاساژها صرفاٌ عرصه ی تبادل اقتصادی نیستند بلکه عرصه ی تعامل اجتماعی نیز هستند ، فضاهایی برای ارتباط و معناسازی ،برای هویت و تشخیص بخشی ، همین طور ، پاساژها قلمروهای تنازع نیز محسوب می شوند . پس مراکز خرید را می توان متونی چند معنایی فرض کرد و کردارهای مصرف کنندگان در آن را به مثابه نوعی خوانش از مکان در نظر گرفت.


دانلود رساله طراحی مجتمع تجاری | مطالعات طراحی مجتمع تجاری

شامل : رساله

 

۱۸,۰۰۰ تومان – خرید


رساله معماری
دمیدن روح بازار در مجموعه
غنای معماری بازارها را شاید بتوان از طریق واژه ها و فضاهای گوناگونی که در آن ها وجود دارد، توضیح داد . واژه های گوناگونی همانند سراچه ،تیمچه ، چهارسوق، راسته و . . . که هر کدام دلالت بر فضاها و مکان های خاص در درون بازار دارد، و نشان از فعالیت های متنوعی است که در این گونه فضاها صورت می پذیرد . افزون بر آن فضاها و بناهای دیگری که در کنار بازار جای دارند همانند مدرسه ،مسجد ، حمام و . . . سبب گردیده است که بازارها به مثابه قلب تنیده شهرهای تاریخی هم چنان به حیات خود ادامه دهند . حتی گسترش شهرها و توسعه فضاهای تجاری در جداره های خیابان و ایجاد مراکز خرید و پاساژها در گوشه و کنار شهرها نتوانسته است اقتصاد متکی بر بازار(سنتی ) را دستخوش نقصان و ضعف کند .

معماری بازار الهام بخش و سرمشق اغلب طراحان و معماران در طراحی مراکز خرید و پاساژهای جدید و حتی بناهای غیر تجاری می باشد . ولی این الگوبرداری در بعضی کارها مثل بازار صفویه بسیار سطحی و نازل صورت گرفته و تنها به آراستگی ظاهری و استفاده از طاق نماها و قوس های نمادین در مجموعه بسنده نموده و لباس سنتی را بر قامتی مدرن پوشانده .
در این طرح سعی شده که الگو برداری از فضاهای اجتماعی ، سلسله مراتب موجود در بازار و عواملی که باعث به وجود آمدن رویدادهای اجتماعی ، فرهنگی ، و حتی سیاسی و . . . در فضاها و مکان ها را سبب می گردد، صورت پذیرد.
دانلود رساله طراحی مجتمع تجاری

۱-۱-۲-ایجاد مرکزیت در محله

یکی از اهداف انتخاب و طراحی این مجموعه ، تعدیل این مطلب و پرداخت بیشتر به مقوله فضاسازی اجتماعی در کنار کاربری تجاری بوده است . با توجه به این که سایت طرح در میان بافتی تقریباٌ مسکونی واقع است ، یکی از نگرشهایی که در طراحی این مجموعه تجاری – تفریحی مد نظر بوده است، حفظ روحیه و ماهیت حاکم در محل است . در نتیجه در جای جای روند طراحی هدف ،

۱-۱-۳: فراغت و تفریح :

فراغت عبارت است از آنچه انسان بدون وابستگی فکری با امر زندگی خود و دیگران برای پویایی بهتر در رسیدن به مزایای روحی بهتر و بیشتر برگزیند . این عمل بعد از انجام کارهای روزمره انجام پذیر است و شخص پس از رهایی از مقررات و وظایف شغلی و خانوادگی و اجتماعی ، با میل و اشتیاق این مجموعه فعالیتهای فراغت را انجام می دهد و این عمل فارغ از وسوسه های عایدی و دستمزد انجام پذیر است و به ازای آن نه تنها وجهی دریافت نمی شود بلکه اکثر مواقع برای گذراندن فرغت باید هزینه هایی را تقبل کرد.
اوقات فراغت سبب ایجاد استراحت ، تجدید قوا ، کسب دانش و معلومات ، دوری جستن از انزوا ، دوری جستن از زندگی عادی و …… می گردد.
در زبان فارسی به جای کلمه ی فراغت از تفریح استفاده می شود و هدف تحصیل شادی و خوشی است.

دانلود رساله طراحی مجتمع تجاری
رساله های معماری



ads

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه − سه =

Test
error: ای پی شما ذخیره گردید !