no-img
فروشگاه معماری آرچ استور

دانلود رساله طراحی دانشکده دندانپزشکی با رویکرد معماری پایدار | فروشگاه معماری آرچ استور


فروشگاه معماری آرچ استور
مطالب ویژه
ads
گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

DOC
دانلود رساله طراحی دانشکده دندانپزشکی با رویکرد معماری پایدار
doc
شهریور ۲۰, ۱۳۹۶
2.3 مگابایت
129 صفحه
۴۰,۰۰۰ تومان
۴۰,۰۰۰ تومان – خرید

دانلود رساله طراحی دانشکده دندانپزشکی با رویکرد معماری پایدار


دانلود رساله طراحی دانشکده دندانپزشکی با رویکرد معماری پایدار

تأثیرات عصر ارتباطات و صنعتی شدن جوامع بر فضاهای معماری کاملاً مشهود است ، و هر روز فرمها و طرح های متفاوتی را در معماری شاهدهستیم ، طرح ها و فرم هایی که شاید با توجه به یک سری شرایط و ضوابط و یا بدون توجه به شرایط خاص و صرفاً به علت فرم های جالب توجه یا تقلید صرف ساخته می شوند. اما امروز با توجه با کاستی ها و معضلات که در زمینه حفظ و استفاده بهینه از انرژی با آن مواجه هستیم و همچنین توجه به بهینه سازی فضاهای معماری و تغییر نیازهای عملکردی ما از معماری باید به سوی تعریف نوینی از خلق بناها با عنوان )معماری پایدار ( باشیم …


دانلود رساله طراحی دانشکده دندانپزشکی با رویکرد معماری پایدار

شامل : منابع

 

۴۰,۰۰۰ تومان – خرید


رساله معماری
فهرست مطالب
فصل اول : کلیات پژوهش
۱-۱- ساختار رساله ————————————————– ۱۰
فصل دوم :بررسی اهداف و مفاهیم پروژه ، مبانی نظری و ارایه نمونه های موردی
بخش اول : پایداری و معماری پایدار————————————— ۱۲
۲-۱- مقدمه ——————————————————– ۱۲
۲-۲- پایداری از نظر لغوی ———————————————- ۱۲
۲-۳- تعریف پایداری ————————————————- ۱۳
۲-۴- تعاریفی از معماری پایدار ——————————————- ۱۳
۲-۵- معماری پایدار چیست؟ ——————————————– ۱۴
۲-۶- تاثیر پذیری از شرایط فرهنگی و محیطی و اقلیمی ————————– ۱۵
۲-۷- هماهنگی و سازگاری با طبیعت و محیط زیست————————— ۱۵
۲-۸- صرفه جویی در مصرف انرژی ————————————— ۱۶
۲-۹- پاسخ درست به نیاز های عملکردی ————————————۱۷
۲-۱۰- خوانایی و دور از ابهام ——————————————- ۱۷
۲-۱۱- الگو برداری از معماری بومی اما به صورت امروزی ———————— ۱۷
۲-۱۲- استفاده درست از مصالح هم از لحاظ بصری و هم از لحاظ زیست محیطی ——– ۱۸
۲-۱۳- الگوهای معماری پایدار ——————————————- ۱۸
۲-۱۴- توسعه —————————————————— ۱۹
۲-۱۵- توسعه پایدار —————————————————۲۱
۲-۱۶- اهمیت و ضرورت توسعه پایدار ————————————– ۲۲
۲-۱۷- اهداف توسعه پایدار ——————————————— ۲۳
۲-۱۸- توسعه پایدار و معماری ——————————————- ۲۴
۲-۱۹- شرح وظایف مدارس پایدار—————————————–۲۴
۲-۲۰- مولفه های توسعه پایدار ——————————————-۲۶
۲-۲۰-۱- انسان —————————————————– ۲۶
۲-۲۰-۲- محیط زیست ———————————————— ۲۶
۲-۲۰-۳- فرهنگ —————————————————-۲۶
۲-۲۰-۴- آموزش—————————————————–۲۷
۲-۲۱- پیشینه معماری پایدار ———————————————۲۷
۲-۲۲- مشارکت —————————————————- ۲۸
۲-۲۳- نحوه و نوع استفاده از محیط —————————————- ۲۸
۲-۲۴- نظم ——————————————————– ۲۹
دانلود رساله طراحی دانشکده دندانپزشکی با رویکرد معماری پایدار
۲-۲۵- معماری و اقلیم ———————————————— ۳۱
۲-۲۵-۱- تاثیراقلیم بر معماری ——————————————- ۳۱
۲-۲۶- دندانپزشکی در تمدن دره سند ————————————— ۳۲
۲-۲۶-۱- قدمت باورهای مربوط به کرم خوردگی دندان ————————– ۳۳
۲-۲۶-۲- دندانپزشکی در بین النهرین باستان ———————————- ۳۳
۲-۲۶-۳- دندانپزشکی در یونان باستان ————————————– ۳۳
۲-۲۶-۴- دندانپزشکی در مصر باستان ————————————— ۳۴
۲-۲۶-۵- دندانپزشکی در ایران باستان —————————————۳۴
۲-۲۶-۷- تحولات در ابزارهای دندانپزشکی ———————————- ۳۵
۲-۲۷- نخستین کتابهای دندانپزشکی————————————— ۳۵
۲-۲۸- متداول شدن دندانپزشکی به شیوه امروز ——————————– ۳۶
۲-۲۹- وسایل و تجهیزات دندان پزشکی————————————–۳۶
۲-۳۰- تاریخچه دندانپزشکی در ایران ————————————— ۴۳
۲-۳۱- تاریخ معاصر دندان پزشکی ایران————————————- ۴۴
۲-۳۲- نگاهی به گذشته و حال و آینده دندان پزشکی —————————- ۴۸
دانلود رساله طراحی دانشکده دندانپزشکی با رویکرد معماری پایدار
بخش سوم : نمونه تطبیقی
۲-۳۳- دانشکده دندان پزشکی شهید بهشتی ———————————– ۴۹
۲-۳۳-۱-درباره دانشکده ———————————————– ۵۱
۲-۳۴- دانشکده دندان پزشکی شیراز————————————— ۵۵
دانلود رساله طراحی دانشکده دندانپزشکی با رویکرد معماری پایدار
فصل سوم : مطالعات اقلیمی
۳-۱- پیشینه تاریخی خراسان ——————————————– ۵۹
۳-۱-۱- واژه شناسی خراسان ——————————————– ۵۹
۳-۲- پیشینه تاریخی و نحوه شکل گیری بجنورد ——————————- ۶۰
۳-۲-۱- وجه تسمیه بجنورد ——————————————— ۶۱
۳-۲-۲- جغرافیای منطقه ———————————————– ۶۱
۳-۲-۳- موقعیت جغرافیایی شهرستان بجنورد ——————————– ۶۳
۲-۳۶-۴- آب و هوا ————————————————– ۶۴
۲-۳۶-۵- اقتصاد —————————————————- ۶۶
۲-۳۶-۶- بهداشت ————————————————— ۶۶
فصل چهارم : مطالعات تکمیلی
۴-۱- انتخاب محل و موقعیت ——————————————– ۶۹
۴-۱-۱- مکانهای ارحج ———————————————— ۶۹
۴-۱-۲- محوطه، موقعیت ———————————————- ۶۹
۴-۱-۲-۱- توپوگرافی و ابعاد زمین —————————————- ۶۹
۴-۱-۲-۲- خدمات عمومی ———————————————-۷۰
۴-۱-۲-۳- حمل و نقل و پارکینگ—————————————– ۷۰
۴-۲- ارتباطات فضاها ————————————————- ۷۱
۴-۲-۱-کلینیک ها ————————————————— ۷۱
۴-۲-۲- علوم پایه و آزمایشگاههای پاراکلینیکی———————————۷۱
۴-۳- استقرار فیزیکی ————————————————– ۷۲
۴-۳-۱- طرح سازه —————————————————۷۱
۴-۴- طراحی آزمایشگاه و قسمتهای اداری ———————————— ۷۲
۴-۵- تاسیسات علوم پایه – نظر اجمالی ————————————- ۷۳
۴-۵-۱- تاسیسات اداری ———————————————– ۷۲
۴-۶- آزمایشگاهها ————————————————— ۷۴
۴-۶-۱- تجهیزات آزمایشگاه علوم پایه ————————————– ۷۵
۴-۷- مقررات نیمکت های کوتاه —————————————— ۷۵
۴-۷-۱- آزمایشگاه های آموزشی ——————————————۷۵
۴-۷-۲- ترتیب قرار گرفتن نیمکت های آزمایشگاه —————————– ۷۵
۴-۷-۳- محل کار در نیمکت ——————————————– ۷۶
۴-۷-۴- رویه نیمکت ها ———————————————– ۷۶
۴-۸- محلهای کار سرپائی ———————————————- ۷۶
۴-۹- دمونستراسیون ————————————————– ۷۷
۴-۱۰- وسایل ثابت ————————————————— ۷۷
۴-۱۱- تاسیسات فرعی ———————————————— ۷۷
۴-۱۲- وسایل مخصوص ———————————————–۷۹
۴-۱۳- مقررات نیمکت های بلند —————————————— ۷۹
۴-۱۳-۱- آزمایشگاه آموزشی ——————————————– ۷۹
۴-۱۳-۲- نیمکت های آزمایشگاه و ترتیب آنها ——————————— ۷۹
۴-۱۳-۳- جایگاه جلوی نیمکت —————————————— ۸۰
۴-۱۳-۴- رویه نیمکتها ———————————————— ۸۰
۴-۱۳-۵- فضای کار نشستنی ——————————————– ۸۰
۴-۱۳-۶- فضای دمونستراسیون ——————————————-۸۰
۴-۱۳-۷- وسایل ثابت بهداشتی ——————————————-۸۱
۴-۱۳-۸- وسایل متحرک ———————————————–۸۱
۴-۱۳-۹- تجهیزات فرعی ———————————————- ۸۱
۴-۱۳-۱۰- وسایل مخصوص ——————————————– ۸۲
۴-۱۴- بخش آناتومی ————————————————– ۸۵
۴-۱۴-۱- سالن تشریح ———————————————— ۸۵
۴-۱۴-۲- تجهیزات فرعی ———————————————- ۸۵
۴-۱۵- وسایل و تجهیزات پاراکلینیکی————————————— ۸۶
۴-۱۵-۱- آزمایشگاه پاراکلینیکی —————————————— ۸۶
۴-۱۵-۲- نشستن —————————————————- ۸۷
۴-۱۵-۳- تجهیزات فرعی———————————————–۸۷
۴-۱۵-۴- تلویزیون مدار بسته درآزمایشگاه پاراکلینیکی ————————— ۸۸
۴-۱۶- کلینیک ها (بخشهای درمانی) عملکرد و چرخه امور ———————— ۸۸
۴-۱۶-۱- حرکت بیمار در بخش های درمانی ——————————— ۸۹
۴-۱۶-۲- محوطه پذیرش و محوطه محضور ———————————- ۸۹
۴-۱۶-۳- محصور کردن ———————————————– ۹۰
۴-۱۷- آزمایش تشخیص و درمان ——————————————۹۰
۴-۱۷-۱- طراحی فضا ————————————————- ۹۰
۴-۱۷-۲- کلینیک تشخیص ———————————————-۹۰
۴-۱۸- کلینیک رادیولوژی———————————————– ۹۱
۴-۱۸-۱- محافظت از تشعشات (Shielding) ——————————– 92
۴-۱۸-۲- ترتیب کلینیک (اجزا و عناصر)————————————- ۹۲
۴-۱۸-۳- ظهور فیلم ————————————————– ۹۲
۴-۱۸-۴- تجهیزات فرعی ———————————————- ۹۳
۴-۱۹- فضای معالجه ————————————————– ۹۳
۴-۱۹-۱- کلینیک عمومی ———————————————- ۹۳
۴-۱۹-۲- کلینیکهای تخصصی ——————————————- ۹۴
۴-۱۹-۳- نیازهای تخصصی ——————————————— ۹۴
دانلود رساله طراحی دانشکده دندانپزشکی با رویکرد معماری پایدار
۴-۱۹-۴- کلینیک جراحی دهان: یک مورد خاص ——————————- ۹۵
۴-۱۹-۵- تجهیزات فرعی ———————————————- ۹۶
۴-۲۰- تاسیسات پشتیبانی ———————————————- ۹۶
۴-۲۰-۱- خدمات مرکزی و سرویسهای توزیعی ——————————- ۹۶
۴-۲۰-۲- آزمایشگاه های کلینیکی —————————————– ۹۶
۴-۲۱- کلینیک ها: توزیع فضاها و ارتباطات———————————– ۹۷
۴-۲۱-۱- طراحی کلینیکهای اتاقک دار ————————————- ۹۷
۴-۲۱-۲- ابعاد اتاقکها ————————————————- ۹۸
۴-۲۱-۳- تعیین تعداد جایگاههای هر کلینیک ——————————— ۹۸
۴-۲۱-۴- تخمین نیازهای فضائی—————————————— ۹۹
۴-۲۲- اتاقهای مشاوره، فضاهای مطالعه و وسایل کتابخانه ————————- ۹۹
۴-۲۲-۱- سمینارها ————————————————– ۹۹
۴-۲۲-۲- اتاقهای سخنرانی ——————————————– ۱۰۰
۴-۲۲-۳- ترتیب —————————————————- ۱۰۱
۴-۲۲-۴- مبلمان ————————————————— ۱۰۱
۴-۲۲-۵- اوتیوریومها ———————————————— ۱۰۲
۴-۲۳- فضاهای مطالعه، رفرانس و تحقیق ———————————– ۱۰۲
۴-۲۳-۱- فضا —————————————————– ۱۰۲
۴-۲۳-۲- تجهیزات کتابخانه ——————————————– ۱۰۳
۴-۲۳-۳- مطالعه انفرادی ———————————————- ۱۰۳
۴-۲۳-۴- میکروفیلم ————————————————- ۱۰۳
۴-۲۳-۵- قفسه های کتاب——————————————— ۱۰۴
۴-۲۳-۶- سایر تسهیلات ———————————————- ۱۰۴
۴-۲۳-۷- تلویزیون آموزش و سایر وسایل تصویری —————————- ۱۰۴
۴-۲۳-۸- دپارتمان سمعی و بصری ————————————— ۱۰۵
۴-۲۴- فتوگرافی (عکسبرداری) —————————————– ۱۰۶
۴-۲۵- توزیع و انبار وسایل تصویری————————————— ۱۰۶
دانلود رساله طراحی دانشکده دندانپزشکی با رویکرد معماری پایدار
۴-۲۶- خدمات پشتیبانی برای آزمایشگاهها و کلینیک ها————————– ۱۰۶
۴-۲۷- خدمات لازم برای تجهیزات دپارتمانی و مرکزی ————————–۱۰۶
۴-۲۷-۱- کارگاه های فنی ——————————————— ۱۰۸
۴-۲۷-۲- تجهیزات هیئت علمی —————————————– ۱۰۸
۴-۲۷-۲-۱- تجهیزات اداری ——————————————- ۱۰۸
۴-۲۷-۲-۲- تجهیزات مدیریت —————————————– ۱۰۹
۴-۲۷-۲-۳- دفاتر آموزشی ———————————————۱۱۰
۴-۲۷-۲-۴- امور سرپرستی دانشجویان ————————————-۱۱۰
۴-۲۷-۲-۵- مدیریت پرسنلی و مالی—————————————۱۱۱
۴-۲۸- تسهیلات دانشجوئی ——————————————– ۱۱۲
۴-۲۸-۱- استراحتگاه دانشجویان —————————————–۱۱۲
۴-۲۸-۲- رختکن ها ————————————————- ۱۱۲
۴-۲۹- برنامه فیزیکی دانشکده دندان پزشکی ——————————— ۱۱۳
رساله های معماری



ads

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + سیزده =

Test
error: ای پی شما ذخیره گردید !