no-img
فروشگاه معماری آرچ استور

دانلود رساله طراحی فرهنگسرای هنر با تاکید بر هویت معماری ایرانی | فروشگاه معماری آرچ استور


فروشگاه معماری آرچ استور
مطالب ویژه
ads
گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

DOC
دانلود رساله طراحی فرهنگسرای هنر با تاکید بر هویت معماری ایرانی
doc
شهریور ۲۰, ۱۳۹۶
20.2 مگابایت
133 صفحه
۱۹,۰۰۰ تومان
۱۹,۰۰۰ تومان – خرید

دانلود رساله طراحی فرهنگسرای هنر با تاکید بر هویت معماری ایرانی


دانلود رساله طراحی فرهنگسرای هنر با تاکید بر هویت معماری ایرانی

چکیده :
قدرت ونفوذ بالای فرهنگ درتمامی وجوه تمدن بشری به عنوان بخش مهمی ازشکل گیری و تکامل جوامع انسانی به روشنی قابل مشاهده میباشد و معماری به عنوان یکی ازمهمترین دستاوردهای تمدن بشری این جنبه ازفرهنگ را به خوبی درخود منعکس می نماید که دردوران معاصر با تقلید بدون شناخت ازفرهنگ معماری گذشته و عدم انطباق با اصول به کاررفته نادیده گرفته شده است.
با توجه به اهداف و اهمیت پایداری هویت فرهنگی و تأثیر آن در زمینه های گوناگون جامعه و ضرورت نیاز شهر به پایداری هویت فرهنگی و از آن جایی که فرهنگسرا به عنوان عنصریست که می تواند در پایداری و حفظ هویت فرهنگی هر شهر و جامعه تأثیر بسزایی داشته باشد


دانلود رساله طراحی فرهنگسرای هنر با تاکید بر هویت معماری ایرانی

شامل : سربرگ فارسی + برگه های تشکر + تعهدنامه

 

۱۹,۰۰۰ تومان – خرید


رساله معماری
فهرست
فصل اول: کلیات پژوهش
۱-۱- مقدمه ——————————————————————- ۲
۱-۲-ساختار رساله ————————————————————– ۶
فصل دوم : مبانی نظری و شناخت پروژه
بخش اول : شناخت ————————————————————–۸
۲-۱- معماری زمینه گرا ——————————————————— ۸
۲-۲- نوستالژی هویت گم شده —————————————————- ۹
۲-۲-۱- بحران هویت در معماری امروز———————————————- ۱۰
۲-۲-۲- تأثیرات باستان گرایی در معماری ——————————————- ۱۲
۲-۲-۳-تأثیرات نظامی گرایی در معماری ——————————————- ۱۳
۲-۲-۴- تأثیرات عملکرد گرایی در معماری —————————————— ۱۳
۲-۲-۵- تأثیرات مدرن گرایی در معماری ——————————————- ۱۴
۲-۳- الگوواره های غالب بر طراحی در معماری معاصر ایران —————————- ۱۴
۲-۳-۱- الگوواره نوگرایی ——————————————————– ۱۵
۲-۳-۲- تلفیق گرایی تجدد و سنت ———————————————— ۱۶
۲-۳-۳- الگوواره سنت گرایی —————————————————– ۱۷
۲-۴- چهار روایت معماری ایران ————————————————— ۱۸
۲-۴-۱- روایت اول: شفافیت —————————————————- ۱۸
۲-۴-۲- روایت دوم: سلسله مراتب ———————————————— ۱۸
۲-۴-۳- روایت سوم: محرمیت ————————————————— ۱۸
۲-۴-۴- روایت چهارم: محور —————————————————- ۱۹
۲-۵- مفهوم و اهمیت زیبایی —————————————————- ۱۹
دانلود رساله طراحی فرهنگسرای هنر با تاکید بر هویت معماری ایرانی

بخش دوم : معماری اسلامی و سنتی ایران

۲-۶- معماری اسلامی چیست؟ ————————————————— ۲۰
۲-۷- ویژگی‌های معماری ایرانی ————————————————– ۲۱
۲-۷-۱- ضرورت پیمون در معماری ایرانی——————————————- ۲۲
۲-۷-۲- زیبایی معماری اسلامی ایرانی———————————————- ۲۲
۲-۷-۳- معماری دوران اسلامی ایران ———————————————- ۲۳
۲-۸- مصالح ساختمانی استفاده شده در معماری ایرانی ——————————– ۲۴
۲-۹- تاریخچه ای معماری اسلامی ————————————————-۲۶
۲-۹-۱- معانی درونگرایی ——————————————————- ۲۷
۲-۹-۲- خصوصیات معماری درونگرا ———————————————– ۲۷
۲-۹-۳- امنیت —————————————————————- ۲۹
۲-۹-۴- محرمیت ————————————————————- ۳۰
۲-۱۰-سبک‌های معماری ایرانی ————————————————– ۳۰
۲-۱۰-۱- معماری پیش از پارسی ————————————————- ۳۰
۲-۱۰-۲- معماری پارسی ——————————————————- ۳۳
۲-۱۰-۳- معماری پارتی ——————————————————– ۳۷
۲-۱۰-۴- سبک خراسانی ——————————————————- ۴۰
۲-۱۰-۵- سبک رازی ———————————————————–۴۱
۲-۱۰-۶- ویژگی‌های سبک رازی ————————————————– ۴۲
۲-۱۰-۷- سبک آذری ———————————————————- ۴۳
۲-۱۰-۸- سبک اصفهانی ——————————————————- ۴۵
۲-۱۱- ویژگی های معماری ایرانی ————————————————- ۴۷
۲-۱۱-۱- هندسه ————————————————————– ۴۸
۲-۱۱-۲- شفافیت و تداوم ——————————————————- ۴۹
۲-۱۱-۳- راز و ابهام ———————————————————— ۵۰
۲-۱۱-۴- گرایش اجتماعی و معماری ———————————————- ۵۱
۲-۱۱-۵- فرهنگ اصول حاکم و پویا ———————————————– ۵۱
۲-۱۱-۶- اصل نظم و وحدت —————————————————– ۵۱
۲-۱۱-۷- اصول ورودیها ——————————————————— ۵۱
۲-۱۱-۸- اصل طبیعت ——————————————————— ۵۲
۲-۱۱-۹- طراحی شهری ——————————————————–۵۲
۲-۱۱-۱۰- مسقف کردن پیاده روها ———————————————– ۵۲
۲-۱۱-۱۱- درختان سبز در حیاط های مرکزی————————————— ۵۲
۲-۱۱-۱۲- ضلع جنوبی خانه ها ————————————————– ۵۳
۲-۱۱-۱۳- سرداب در خانه های ایرانی———————————————- ۵۳
۲-۱۱-۱۴- فروزرفتگی و بر آمدگی در نماها—————————————— ۵۳
۲-۱۱-۱۵- شوادان ———————————————————— ۵۴
۲-۱۱-۱۶- ضخامت دیوارها در خانه های نواحی گرم ———————————- ۵۴
۲-۱۱-۱۷- استفاده از طاق‌ها و گنبدها——————————————— ۵۴
۲-۱۱-۱۸- سقف‌های دوپوسته ————————————————— ۵۵
۲-۱۱-۱۹- انتخاب مصالح مناسب————————————————- ۵۵
۲-۱۲- نگاهی گذراء بر اصول معماری ایرانی —————————————– ۵۶
۲-۱۲-۱- درونگرایی ———————————————————– ۵۶
۲-۱۲-۲- پرهیز از بیهودگی —————————————————– ۵۷
۲-۱۲-۳- مردم واری ———————————————————- ۵۸
۲-۱۲-۴- خودبسندگی ——————————————————— ۵۹
۲-۱۲-۵- نیارش ————————————————————– ۶۰
دانلود رساله طراحی فرهنگسرای هنر با تاکید بر هویت معماری ایرانی

بخش سوم : فرهنگسرا

۲-۱۳- مفاهیم فرهنگ ———————————————————- ۶۱
۲-۱۳-۱- فرهنگ و هنر ——————————————————– ۶۱
۲-۱۳-۲- حفظ ارزشهای فرهنگی ————————————————- ۶۲
۲-۱۳-۳- ضرورت حفظ و پایداری فرهنگ ایران————————————— ۶۲
۲-۱۴- فرهنگسرا ————————————————————- ۶۳
۲-۱۴-۱- ضرورت فرهنگسرا —————————————————– ۶۴
۲-۱۴-۲- فضاهای فرهنگی:شاخص های فرهنگ————————————– ۶۴
۲-۱۵- سیر تحول فضاهای فرهنگی ———————————————– ۶۵
۲-۱۵-۱- مراکز فرهنگ امروز —————————————————- ۶۶
۲-۱۵-۲- سیاست فرهنگ در ایران————————————————- ۶۷
۲-۱۶- هنر و توسعه ———————————————————– ۶۷
بخش چهارم : بررسی ویژگی های نمونه هائی از فرهنگسراهای ایرانی و خارجی ————- ۷۰
۲-۱۷- مرکز فرهنگی-سینمایی دزفول———————————————-۷۰
۲-۱۷-۱- سایت مجموعه ——————————————————– ۷۱
۲-۱۷-۲- گردشی در مرکز فرهنگی- سینمایی دزفول ——————————— ۷۲
۲-۱۷-۳- معرفی پلانی مجموعه —————————————————۷۲
۲-۱۷-۴- تحلیل فرم ———————————————————- ۷۶
۲-۱۷-۵- فرم کلی پلان ——————————————————– ۷۷
۲-۱۸- مجتمع فرهنگی و هنری امام رضا(ع) مشهد———————————— ۷۸
۲-۱۹- موزه هنر مدرن اثر کیشوکوروکاوا——————————————– ۸۰
۲-۲۰- موزه ملّی ایران باستان اثر آندره گدار—————————————– ۸۴
۲-۲۱- نتیجه گیری ———————————————————– ۸۸
دانلود رساله طراحی فرهنگسرای هنر با تاکید بر هویت معماری ایرانی
فصل سوم : مطالعات اقلیمی
۳-۱- شرایط اقلیمی و آب و هوایی مازندران—————————————— ۹۱
۳-۱-۱-توده هواهای موثر بر آب و هوای مازندران————————————- ۹۲
۳-۱-۲- اقلیم استان مازندران —————————————————- ۹۲
۳-۲- ریشه یابی نام ساری ——————————————————- ۹۳
۳-۳- پیشینه تاریخی شهر ساری ————————————————– ۹۴
۳-۴- تاریخچه شهر ساری ——————————————————- ۹۴
۳-۵- شهرستان ساری ——————————————————— ۹۵
۳-۶- مشخصات جغرافیایی —————————————————— ۹۶
۳-۷- وجه تسمیه و پیشینه تاریخی———————————————— ۹۶
۳-۸- در باره شهرستان ساری —————————————————- ۹۷
۳-۸-۱- جمعیت ————————————————————– ۹۸
۳-۹- سابقه تاریخی و جاذبه های جهانگردی—————————————– ۹۸
۳-۱۰- وضعبت آب و هوایی ساری ————————————————- ۹۸
۳-۱۰-۱- نمودار آب و هوا ——————————————————- ۹۸
۳-۱۰-۲- جدول آب و هوا ——————————————————- ۹۹
۳-۱۰-۳- نمودار دما ———————————————————- ۹۹
دانلود رساله طراحی فرهنگسرای هنر با تاکید بر هویت معماری ایرانی

فصل چهارم : مطالعات تطبیقی استانداردها و برنامه فیزیکی

۴-۱- معرفی فضاها ———————————————————– ۱۰۲
۴-۲- آمفی تائتر ————————————————————- ۱۰۲
۴-۲-۱- ساختار عمومی فضاهای نمایشی —————————————— ۱۰۲
۴-۲-۲- ورودی و خروجی آمفی تئاتر ——————————————— ۱۰۳
۴-۲-۳- چیدمان صندلی ها وفاصله انها ——————————————- ۱۰۳
۴-۲-۴- اتاق اپراتور ———————————————————- ۱۰۴
۴-۲-۵- آکوستیک در آمفی تئاتر ———————————————— ۱۰۴
۴-۳- موزه وگالری آثار هنری ————————————————— ۱۰۵
۴-۳-۱- نورپردازی گالری‌ها —————————————————- ۱۰۶
۴-۳-۲-حرکت و دسترسی گالری‌ها ———————————————- ۱۰۷
۴-۴- فضاهای آموزشی ——————————————————– ۱۰۸
۴-۴-۱- کلاس های درس —————————————————— ۱۰۸
۴-۴-۲- تالارهای درس و سخنرانی ———————————————– ۱۰۹
۴-۴-۳- کارگاهها ———————————————————– ۱۱۰
۴-۴-۴- کارگاه طراحی و نقاشی ————————————————- ۱۱۰
۴-۴-۵- کارگاه خوشنویسی —————————————————- ۱۱۱
۴-۴-۶- کارگاه چوب ———————————————————- ۱۱۱
۴-۴-۷- کارگاه سفال ——————————————————— ۱۱۲
۴-۵- کتابخانه ————————————————————– ۱۱۲
۴-۵-۱- میز امانت ———————————————————— ۱۱۲
۴-۵-۲- سالن مطالعه ——————————————————— ۱۱۲
۴-۵-۳- فضای اداری ——————————————————— ۱۱۳
۴-۶- اشکال استاندارهای طراحی ———————————————— ۱۱۵
۴-۷- فضاهای ورزشی در فرهنگسراها ——————————————– ۱۱۹
۴-۸- نماز خانه ————————————————————– ۱۱۹
۴-۸- جدول و برنامه فیزیکی فرهنگسرا ——————————————- ۱۲۰

رساله های معماری



ads

دیدگاه ها


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + 3 =

Test
error: ای پی شما ذخیره گردید !