no-img
فروشگاه معماری آرچ استور

دانلود رساله طراحی پردیس سینمایی با رویکرد اصول زیباشناسانه | فروشگاه معماری آرچ استور


فروشگاه معماری آرچ استور
مطالب ویژه
ads
گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

DOC
دانلود رساله طراحی پردیس سینمایی با رویکرد اصول زیباشناسانه
doc
مرداد ۲۷, ۱۳۹۶
3.5 مگابایت
94 صفحه
۳۴,۰۰۰ تومان
۳۴,۰۰۰ تومان – خرید

دانلود رساله طراحی پردیس سینمایی با رویکرد اصول زیباشناسانه


دانلود رساله طراحی پردیس سینمایی با رویکرد اصول زیباشناسانه

مبانی نظری عام معمار یا طراح در یک طرح
روحیه و شخصیتی است که طراح برای یک پروژه خاص متصور می شود واز طریق آن ایده های کلی خود را در ارتباط با پروژه بیان می کند . معمار همچون دیگرهنرمندان خلاق،با چند روش کاری مورد استفاده خود انس می گیرد و با ترکیبهای متفاوتآنها و آزمایشهای پی در پی ،زبان مطلوب برای هر طرحی را می یابد .بنا براین هر کارجدید او به کارهای قبلی او متمایل است و بر حسب اعتقاد او به تغییر مد و سلیقه،کارهای او نیز تغییر می کند. ( ضمیران ، ۱۳۸۲ )


دانلود رساله طراحی پردیس سینمایی با رویکرد اصول زیباشناسانه

شامل : دانلود رساله طراحی پردیس سینمایی با رویکرد تکیه بر اصول زیباشناسانه هنر مشترک سینما و معماری + منابع

 

۳۴,۰۰۰ تومان – خرید


رساله معماری
فهرست مطالب

فصل اول : کلیات پژوهش
۱-۱- ساختار رساله —————————————————— ۷
فصل دوم : مبانی نظری طراحی
بخش اول : مبانی نظری معماری
۲-۱-۱- مبانی نظری عام معمار یا طراح در یک طرح ——————————- ۸
۲-۱-۲- گذر زمان جبری فرا راه معماری سنتی ———————————– ۸
۲-۱-۳- فضا و زمان —————————————————- ۱۰
۲-۱-۴- بررسی زیبایی شناسی معماری مدرن———————————— ۱۰
۲-۱-۵- زیبایی شناسی اگزیستانسیالیستی و سینما ——————————— ۱۵
۲-۱-۶- معماری همگام با زمان ——————————————— ۱۵
۲-۱-۷- انسان فضا معماری ———————————————– ۱۶
دانلود رساله طراحی پردیس سینمایی
بخش دوم : سینما و معماری
۲-۲-۱- مقدمه——————————————————– ۱۷
۲-۲-۲- مفهوم سینما —————————————————- ۱۷
۲-۲-۳- سینما چیست ؟ ————————————————– ۱۸
۲-۲-۴- از واژه تا تصویر محرک ——————————————– ۱۸
۲-۲-۵- معماری چیست؟ ———————————————— ۱۹
۲-۲-۶- سینما و معماری ————————————————- ۲۰
۲-۲-۷- سینما؛ معماری در حرکت ——————————————- ۲۱
۲-۲-۸- فضا در سینما و معماری ——————————————– ۲۲
۲-۲-۹- مونتاژ به مثابه معماری سینما —————————————– ۲۲
۲-۲-۱۰- ارتباط بین سینما و معماری از دیدگاه های متنوع ————————– ۲۸
۲-۲-۱۱- صدا، دوربین، معماری ——————————————–۲۹
۲-۲-۱۲- رابطه زمان و مکان در سینما —————————————- ۳۱
۲-۲-۱۳- روابط زمان و مکان در معماری ————————————– ۳۲
۲-۲-۱۳-۱- حرکت: عنصر اصلی سینما ————————————— ۳۳
۲-۲-۱۳-۲- ریتم در سینما و معماری —————————————– ۳۴
۲-۲-۱۳-۳- سینما، معماری , حرکت —————————————– ۳۶
۲-۲-۱۴- فضا در معماری و سینمای امروز————————————– ۳۸
۲-۲-۱۵- انقباض و انبساط زمان در مکان ————————————– ۳۸
بخش سوم : تاریخچه ی سینما
۲-۳-۱-پیش از سینما ————————————————— ۴۰
۲-۳-۲-تولد سینما در جهان ———————————————– ۴۰
۲-۳-۳-دوران صامت ————————————————— ۴۱
۲-۳-۴-تاریخ سینما از ۱۸۹۵ تا ۱۹۰۶ —————————————– ۴۲
۲-۳-۵-تجارت فیلم تا ۱۹۰۶ ———————————————- ۴۲
۲-۳-۶- تاریخچه ی سینما در ایران —————————————— ۴۲
۲-۳-۶-۱- سینما متروپل ————————————————- ۴۴
۲-۳-۷- سینمای پس از انقلاب ——————————————— ۴۴
بخش چهارم : نمونه موردی
۲-۴-۱- پردیس سینمایی پارک ملت —————————————— ۴۵
۲-۴-۱-۱- مشخصات پردیس سینمای پارک ملت ——————————– ۴۷
۲-۴-۲- مرکز سینمایی لانگ آیلند، نیویورک ———————————— ۵۰
۲-۴-۳- سینما آزادی تهران ———————————————— ۵۴
۲-۴-۴- مرکز سینمایی یو افت ای پالست ————————————– ۵۷
۲-۴-۵- مرکز سینمایی بوسان ———————————————- ۵۹
دانلود رساله طراحی پردیس سینمایی
فصل سوم : شناخت بستر طرح
۳-۱- بررسی موقعیت شهر مشهد——————————————– ۶۴
۳-۲- پیشینه باستانی و تاریخی مشهد —————————————– ۶۵
۳-۳- ویژگی های طبیعی شهر مشهد —————————————— ۶۵
۳-۴- زمین شناسی —————————————————– ۶۶
۳-۵- ویژگی های اقلیمی شهر مشهد —————————————– ۶۶
۳-۵-۱- دما و رطوبت هوا ———————————————— ۶۶
۳-۵-۲- جهت شیب و کانال ها ——————————————— ۶۷
۳-۵-۳- وزش باد —————————————————— ۶۷
۳-۵-۴- تابش آفتاب —————————————————- ۶۷
۳-۵-۵- بررسی وضعیت حرارتی هوا در شب و روز ——————————- ۶۸
۳-۵-۶- مواقع گرم و مواقع سرد سال —————————————– ۶۸
فصل چهارم : ضوابط و استانداردها
مقدمه ————————————————————– ۶۹
۴-۱- بررسی ضوابط و مقررات ونیازمندیهای فضایی طراحی سالن های سینما ————–۶۹
۴-۱-۱-هدف از بررسی ————————————————- ۶۹
۴-۱-۲-سالن انتظار سینما ————————————————- ۷۰
۴-۱-۳-ورودی سینما —————————————————-۷۰
۴-۱-۴-گیشه بلیط‌فروشی ———————————————— ۷۱
۴-۱-۵-راهروهای سالن نمایش ——————————————— ۷۱
۴-۱-۶-صندلی تماشاگران ———————————————— ۷۲
۴-۱-۷-ورودی‌ها و خروجی‌های سالن نمایش سینما —————————— ۷۲
۴-۱-۸-سرویسهای بهداشتی سینما —————————————— ۷۳
۴-۱-۹-اتاق پروژکتور و ملحقات آن —————————————– ۷۳
۴-۱-۱۰-صداگیرها —————————————————– ۷۳
۴ -۱-۱۱-پخش صدا —————————————————- ۷۴
۴-۱-۱۲-پرده نمایش فیلم ———————————————— ۷۴
۴-۱-۱۳-فضای پارکینگ ————————————————- ۷۵
۴-۱-۱۴ انواع مختلف پارکینگ ——————————————— ۷۵
۴-۲- بررسی ضوابط و مقررات ونیازمندیهای فضایی طراحی گالری های هنری ————- ۷۷
۴-۲-۱-ساختار عمومی گالری‌ها ——————————————– ۷۷
۴-۲-۲-ترتیب قرارگیری اشیاء ——————————————— ۷۷
۴-۲-۳-نورپردازی گالری‌ها ———————————————– ۷۸
۴-۲-۴-حرکت و دسترسی گالری‌ها —————————————— ۷۸
۴-۲-۵- تنظیم شرایط محیطی ———————————————- ۷۹
۴-۲-۶- تهویه مطبوع ————————————————— ۷۹
۴-۲-۷- آکوستیک —————————————————– ۷۹
۴-۲-۸- حریق ——————————————————- ۷۹
۴-۳- بررسی ضوابط و مقررات ونیازمندیهای فضایی مرکز خرید محصولات هنری———- ۸۰
۴-۳-۱-بررسی بخش های مختلف —————————————— ۸۰
۴-۴-بررسی ضوابط و مقررات ونیازمندیهای فضایی رستوران ————————- ۸۱
۴-۴-۱- بار غذای مختصر ———————————————— ۸۲
۴-۴-۲-کافه سرویس ————————————————— ۸۲
۴-۴-۳-کافه تریای سلف سرویس ——————————————- ۸۲
۴-۴-۴- سرویس قهوه خانه ———————————————– ۸۲
۴-۴-۵-آشپزخانه و محل شستشو ——————————————- ۸۳
۴-۴-۶-رعایت نکاتی برای بهتر و ایده آل بودن رستوران ————————— ۸۳
۴-۴-۷- نکاتی که باید در طراحی رستوران مد نظر باشد —————————- ۸۳
۴-۴-۸-محل های ضروری دیگر ——————————————– ۹۸
۴-۵-ضوابط واستانداردهای طراحی —————————————— ۸۴
دانلود رساله طراحی پردیس سینمایی
۴-۵-۱- ضوابط عمومی طراحی سالن های سینما،گالری،مرکزخرید ——————— ۸۴
۴-۵-۱-۱-سینما —————————————————— ۸۴
۴-۵-۱-۲-گالری ها —————————————————- ۸۵
۴-۵-۱-۳-مرکز خرید ————————————————— ۸۵
۴-۵-۲- مقررات ساختمانی در حوزه ساختمان های فرهنگی ————————- ۸۵
۴-۵-۳- تراکم ساختمانی در کاربری های مختلف ——————————– ۸۶
۴-۵-۴-مقررات ساختمانی در تجارت شهری ———————————— ۸۶
۴-۵-۵- احداث بالکن با تراس و پیش آمدگی بر روی معابر ————————– ۸۷
۴-۵-۶- کنسول در قسمت راه پله ——————————————- ۸۷
۴-۵-۷- تراس ——————————————————– ۸۷
۴-۵-۸-رعایت محدودیت ارتفاع ——————————————– ۸۷
۴-۵-۹-مسیرهای دسترسی(گذرگاهها) ————————————— ۸۸
۴-۵-۱۰- تخصیص فضا ————————————————- ۸۸
۴-۵-۱۱-گذرگاه ها —————————————————- ۸۸
۴-۵-۱۲-آسانسورها —————————————————- ۸۸
۴-۵-۱۳- اتاق های فرعی ———————————————— ۸۹
۴-۵-۱۴- سرویس بهداشتی کارمندان —————————————- ۸۹
۴-۵-۱۵-محل های ضروری دیگر —————————————— ۸۹
۴-۵-۱۶- پله برقی —————————————————– ۹۰
۴-۵-۱۷- مشخصات فنی پله برقی —————————————— ۹۱
۴-۵-۱۸- نقاله مسافرتی ————————————————– ۹۲
۴-۵-۱۹سطح شیبدار —————————————————- ۹۲
۴-۵-۲۰- مقررات ساختمانی ———————————————- ۹۳
۴-۵-۲۱- آتش سوزی ————————————————— ۹۳
۴-۵-۲۲- دما وتهویه —————————————————- ۹۳
۴-۵-۲۳- ورودی و خروجی ها ——————————————— ۹۳
۴-۵-۲۴- ورودی ها و گذر گاهها ——————————————–۹۳
۴-۵-۲۵- درهای اتوماتیک و درهای برقی ————————————- ۹۳
۴-۵-۲۶-درب‏های خروجی ———————————————–۹۴
۴-۵-۲۷- پلکان ها —————————————————– ۹۴
۴-۵-۲۸ سرما ——————————————————– ۹۴
۴-۶- دیاگرام های پیشنهادی مجموعه سینمایی ——————————— ۱۱۱
۴-۷-دیاگرام های اصلی مجموعه سینمایی ———————————— ۱۱۳

رساله های معماری



ads

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − یک =

Test
error: ای پی شما ذخیره گردید !