no-img
فروشگاه معماری آرچ استور

دانلود رساله استراتژی طراحی مدارس ابتدایی با رویکردمعماری پایدار | فروشگاه معماری آرچ استور


فروشگاه معماری آرچ استور
مطالب ویژه
ads
گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

DOC
دانلود رساله استراتژی طراحی مدارس ابتدایی با رویکردمعماری پایدار
doc
مرداد ۲, ۱۳۹۶
3.67 مگابایت
124 صفحه
۳۴,۰۰۰ تومان
۳۴,۰۰۰ تومان – خرید

دانلود رساله استراتژی طراحی مدارس ابتدایی با رویکردمعماری پایدار


دانلود رساله استراتژی طراحی مدارس ابتدایی

هر فضای معماری، به خصوص فضای معماری مدارس، ‌باید در برابر خصوصیات جغرافیایی و اقلیمی بتواند شرایط مساعدی برای پاسخگویی به نیازهای انسانی فراهم آورد. عوامل اقلیمی در شکلگیری فضای کالبدی مدارس همواره تاثیری قاطع و یک جانبه نداشته اند.

یکی از مهمترین عناصر فضایی یک مدرسه، ‌حجره‌های آن است که مهمترین نقش را در تکوین شکل نهایی فضای کالبدی آن برعهده دارد. قرار گرفتن حجره ها در چهار جهت بنا، موجب تکوین سیمایی خاص گردیده است. عناصر فضایی- کارکردی مدارس عبارتند از حجره، مدرس، ‌کتابخانه، ‌مسجد، ‌اتاقهای خادم و چراغدار و آبکش و سرویسهای بهداشتی. خلاقیت …


دانلود رساله استراتژی طراحی مدارس ابتدایی بارویکردمعماری پایدار

شامل : منابع داخلی و خارجی + فهرست تصاویر

 

۳۴,۰۰۰ تومان – خرید


رساله معماری

Contents

فهرست مطالب

فصل اول : کلیات پژوهش
۱-۱-مقدمه ——————————————————– ۱
فصل دوم : ادبیات و پیشینه تحقیق
بخش اول : معماری مدارس
۲-۱-۱- مقدمه —————————————————— ۸
۲-۱-۲- معماری مدارس ———————————————– ۸
۲-۱-۳- ارکان عمومی فضاهای آموزشی ————————————- ۹
۲-۱-۳-۱- انتخاب استقرار واحد آموزشی متناسب با نیازهای آموزشی—————– ۹
۲-۱-۳-۲- مکانیابی فضاهای آموزشی ————————————– ۱۰
۲-۱-۳-۳- دسترسی ————————————————- ۱۱
۲-۱-۳-۴- نور—————————————————– ۱۱
۲-۱-۳-۵- مقدار انعکاس سطوح —————————————– ۱۲
۲-۱-۳-۶- نور مصنوعی ———————————————– ۱۲
۲-۱-۳-۷- صوت ————————————————— ۱۲
۲-۱-۳-۸- شرایط اقلیمی ———————————————- ۱۲
۲-۱-۳-۹- ایمنی ————————————————— ۱۳
۲-۱-۴- تاثیر عوامل فیزیکی – معماری در عملکرد قرارگاههای تربیتی —————- ۱۳
۲-۱-۵- خصوصیات فیزیکی مدرسه ————————————— ۱۴
۲-۱-۵-۱- تراکم دانش آموزان —————————————— ۱۴
۲-۱-۵-۲- رنگ فضاها ———————————————– ۱۵
۲-۱-۵-۳- سازماندهی و ساختار کلاس ———————————— ۱۶
۲-۱-۵-۴- تزئینات کلاس———————————————- ۱۶
۲-۱-۵-۶- انواع چیدمان در کلاس —————————————- ۱۷
۲-۱-۶- فضاهای آموزشی انعطاف‌پذیر ————————————- ۱۷
۲-۱-۶-۱- هدف ————————————————— ۱۸
۲-۱-۶-۲- انعطاف‌پذیری ———————————————- ۱۸
دانلود رساله استراتژی طراحی مدارس ابتدایی
بخش دوم : پیشینه معماری مدرسه در ایران
۲-۲-۱- پیشینه‎ی آموزش و پرورش در ایران زمین —————————– ۲۱
بخش سوم : معماری پایدار و شاخصهای آن
۲-۳-۱- مقدمه —————————————————– ۲۴
۲-۳-۲- تعاریفی از معماری پایدار —————————————- ۲۵
۲-۳-۳- اصول معماری پایدار ——————————————- ۲۶
۲-۳-۴- الگوهای معماری پایدار —————————————– ۲۷
۲-۳-۵- تاثیر پذیری از شرایط فرهنگی و محیطی و اقلیمی ———————– ۲۸
۲-۳-۵-۱- هماهنگی و سازگاری با طبیعت و محیط زیست ( درک محیط )———— ۲۸
۲-۳-۵-۲-صرفه جویی در مصرف انرژی ———————————— ۲۹
۲-۳-۵-۳- پاسخ درست به نیاز های عملکردی ——————————- ۲۹
۲-۳-۵-۴- خوانایی و دور از ابهام —————————————- ۳۰
۲-۳-۵-۵- الگو برداری از معماری بومی اما به صورت امروزی——————– ۳۰
۲-۳-۵-۶- استفاده درست از مصالح هم از لحاظ بصری و هم از لحاظ زیست محیطی—– ۳۰
۲-۳-۶- لزوم احداث ساختمان به صورت سبز و پایدار ————————– ۳۱
۲-۳-۷- طراحی پایدار ———————————————— ۳۲
۲-۳-۷-۱- اصول طراحی پایدار —————————————— ۳۲
۲-۳-۸- اهداف معماری پایدار ——————————————- ۳۵
۲-۳-۹- نظریات معماران در مورد معماری پایدار —————————— ۳۶
۲-۳-۱۰- ضرورت معماری پایدار —————————————- ۳۶
۲-۳-۱۱- نگرانی های زیست محیطی برای توسعه پایدار ————————- ۳۷
۲-۳-۱۲- پایداری تکنولوژیکی —————————————— ۴۱
۲-۳-۱۳- پایداری اکولوژیکی (بوم شناختی) ——————————— ۴۱
۲-۳-۱۳- پیدایش طراحی پایدار —————————————— ۴۲
۲-۳-۱۴- توسعه پایدار ———————————————— ۴۳
۲-۳-۱۴-۱- توسعه پایدار و معماری ————————————— ۴۴
۲-۳-۱۴-۲-اهداف توسعه پایدار —————————————– ۴۴
۲-۳-۱۵- معماری سبز ———————————————— ۴۵
۲-۳-۱۵-۱- هدف معماری سبز —————————————— ۴۷
۲-۳-۱۵-۲- اصول معماری سبز —————————————— ۴۷
۲-۳-۱۵-۳- مزایای ساختمان سبز —————————————- ۵۲
۲-۳-۱۶- ساختمانی با صرف انرژی کم ————————————- ۵۳
بخش چهارم : مدرسه پایدار
۲-۴-۱- تعریف مدرسه پایدار ——————————————- ۵۳
۲-۴-۲- اهداف مدرسه پایدار ——————————————- ۵۳
۲-۴-۳- معیارهایی برای مدرسه پایدار ————————————– ۵۴
۲-۴-۴- اصول طراحی مدرسه ——————————————- ۵۴
۲-۴-۵- اصول طراحی مدرسه پایدار ————————————— ۵۵
۲-۴-۶- طراحی مدرسه پایدار با مصرف انرژی کم —————————– ۵۶
۲-۴-۷- کلاس مدارس پایدار ——————————————- ۵۷
۲-۴-۸- سقف مدارس پایدار ——————————————– ۵۷
دانلود رساله استراتژی طراحی مدارس ابتدایی
بخش پنجم : نمونه مدرسه پایدار
۲-۵-۱- مدرسه باهاوس ———————————————- ۵۸
۲-۵-۲- مدرسه معماری کوپر یونیون نیویورک ——————————– ۶۲
۲-۵-۳- معماری پایدار در مدرسه ویبینگ ———————————– ۶۴
۲-۵-۴- معماری پایدار انستیتوی علوم محیطی و تکنولوژی ———————– ۶۶
۲-۵-۵- معماری مدرسه عالی مدیریت ————————————- ۶۸
۲-۵-۶- فضای آموزشی برتر طراحی شده در سال ۲۰۱۵ ————————- ۷۶
فصل سوم : شناخت بستر طرح
۳-۱- موقعیت جغرافیایی استان کرمانشاه ———————————— ۸۲
۳-۲- کرمانشاه در دوران پیش از تاریخ ————————————- ۸۳
۳-۳-ریشه نام کرمانشاه ———————————————– ۸۴
۳-۴- جغرافیای طبیعی و ویژگی های جوی و اقلیمی ————————— ۸۳
۳-۴-۱- سیمای اقلیمی استان —————————————— ۸۴
۳-۴-۲- نقش ارتفاعات در اقلیم استان ———————————— ۸۴
۳-۴-۳- تاثیر منابع رطوبتی بر اقلیم استان ———————————— ۸۴
۳-۴-۴- تاثیر توده های هوا و سیستم های هوا شناسی بر اقلیم استان —————– ۸۵
۳-۴-۵- تاثیر عرض جغرافیایی —————————————— ۸۵
۳-۵- عوامل جوی موثر بر استان —————————————— ۸۵
۳-۵-۱- تعداد روزهای یخبندان—————————————— ۸۵
۳-۵-۲- دمای هوا ————————————————— ۸۶
۳-۵-۳- رطوبت هوا ————————————————- ۸۶
۳-۵-۴- بارندگی های استان ——————————————– ۸۷
۳-۵-۵- جریان وزش باد ها ——————————————— ۸۷
۳-۵-۶-پوشش ابری و ساعات آفتابی ————————————– ۸۷
دانلود رساله استراتژی طراحی مدارس ابتدایی
فصل چهارم : مطالعات تکمیلی
۴-۱- تراکم ساختمانی در کاربری آموزشی ———————————- ۸۸
۴-۱-۱- مقررات ساختمانی در حوزه زمینهای آموزشی با کاربری آموزشی ————- ۸۸
۴-۱-۲- پارکینگ در کاربری آموزشی ————————————- ۸۸
۴-۲- انواع سازماندهی مدارس —————————————— ۸۸
۴-۲-۱- سازماندهی مرکزی——————————————– ۸۸
۴-۲-۲- سازماندهی خطی——————————————— ۹۱
۴-۲-۳- سازماندهی شعاعی——————————————– ۹۴
۴-۲-۴-سازماندهی مجموعه‌ای یا گروهی ———————————- ۹۵
۴-۳- خصوصیات فیزیکی مدرسه—————————————– ۹۷
۴-۳-۱- ظرفیت مدارس ———————————————- ۹۷
۴-۳-۲- تعداد طبقات مدارس ——————————————- ۹۸
۴-۴- مساحت و حداقل سطح زیر بنای مورد نیاز ——————————۹۸
۴-۵- ظرفیت و سرانه فضاها ——————————————- ۹۹
۴-۶- سازمان دهی و ساخت کلاس ————————————- ۱۰۱
۴-۶-۱- سازمان اجتماعی کلاس —————————————- ۱۰۱
۴-۶-۲- سازمان دهی محیط فیزیکی (انواع چیدمان در کلاس) ——————–۱۰۱
۴-۷- خصوصیات محیط درس —————————————– ۱۰۵
۴-۷-۱-نورگیری کلاس‌ها ——————————————– ۱۰۵
۴-۷-۲- استفاده از نور طبیعی ——————————————-۱۰۵
۴-۷-۳- استفاده از نور مصنوعی —————————————–۱۰۶
۴-۷-۴- شرایط مناسب هوا در فضاهای داخلی —————————— ۱۰۷
۴-۷-۵- سرعت تهویه جهت تجدید هوا———————————– ۱۰۸
۴-۸- خروجی‌های مدارس ——————————————–۱۰۸
۴-۹- راهروهای پله ————————————————-۱۰۹
۴-۱۰- راهرو ها ————————————————–۱۰۹
۴-۱۱- نرده‌های حفاظ پله ——————————————–۱۰۹
۴-۱۲- درها ——————————————————۱۰۹
۴-۱۳- فضاهای واحد آموزشی——————————————۱۱۰
۴-۱۳-۱- فضاهای بسته یا سرپوشیده————————————–۱۱۰
۴-۱۳-۲- فضاهای باز و محوطه آموزشی ———————————–۱۱۱
۴-۱۴- نکاتی در طراحی فضاهای اموزشی———————————–۱۱۱
۴-۱۵- اصول مربوط به طراحی فضاهای ورزشی در مدارس———————–۱۱۵
۴-۱۶- امنیت —————————————————–۱۱۷

رساله های معماری



ads

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − نه =

Test
error: ای پی شما ذخیره گردید !